مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

555
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تست موتور مقیاس کوچک جهت تحلیل نوسانات فشار

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 46

چکیده

 تحلیل نوسانات فشار موتورهای موشک سوخت جامد با استفاده از تست های استاتیک به علت هزینه بالای آنها در موتورهایی با اندازه های بزرگ, بسیار محدود بوده و بررسی پارامترهای مختلف تقریبا غیرممکن می باشد. برای حل این مشکل, به طراحی موتور مقیاس کوچک برای موتور نمونه اصلی مورد نظر پرداخته می شود. در این مقاله ابتدا روند طراحی یک موتور مقیاس کوچک چهار جزئی با نام 1881 با مقیاس 1: 31 با الگوبرداری از پرتابگر شاتل فضایی و آریان 5 در مدلسازی و شبیه سازی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. پارامترهای مدلسازی و طراحی موتور مقیاس کوچک با استفاده از روش پی باکینگهام بطور خلاصه ارائه و سپس مشخصات عملکردی و ابعادی و روش تحلیل داده ها نیز بیان گردیده است. برای ارزیابی موتور طراحی شده, سه تست موفق انجام شد و داده های فشار بر حسب زمان و همچنین نوسانات آنها مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که علی رغم استفاده از تئوری پی باکینگهام در مقیاس زنی موتور سوخت جامد, شیمی و سوزش سوخت متاثر از خطاهای بمب کرافورد و جریان واقعی محصولات احتراق بوده و در بیشتر موارد تصحیح خطا بین داده های سوخت از بمب کرافورد و آنچه در موتور بکار می رود, اجتناب ناپذیر است. از سوی دیگر وجود حجم خالی در ابتدای گرین و مابین بخش های میانی, نقش مهمی در نوسان سازی فشار داشته و پس از اتمام سوزش یا کوچک شدن, نوسانات نیز یکنواخت می گردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری نژاد، روح اله، و زارع پور، غلامرضا. (1397). طراحی و تست موتور مقیاس کوچک جهت تحلیل نوسانات فشار. مهندسی مکانیک مدرس، 18(5 )، 38-46. SID. https://sid.ir/paper/178571/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری نژاد روح اله، زارع پور غلامرضا. طراحی و تست موتور مقیاس کوچک جهت تحلیل نوسانات فشار. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1397؛18(5 ):38-46. Available from: https://sid.ir/paper/178571/fa

    IEEE: کپی

    روح اله طاهری نژاد، و غلامرضا زارع پور، “طراحی و تست موتور مقیاس کوچک جهت تحلیل نوسانات فشار،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 18، no. 5 ، pp. 38–46، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/178571/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button