مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شبیه سازی گردابه زمینی در کانال هوای یک موتور هواپیما در جهت وزش باد از روبروی موتور

صفحات

 صفحه شروع 90 | صفحه پایان 100

چکیده

 موتور جتی که در نزدیکی زمین با سرعت پایین و پیشرانش بالا کار می کند می تواند جدایش جریانی از سطح زمین تا ورودی را تجربه کند که منجر به تشکیل گردابه زمینی می شود. با شناخت بهتر از نحوه شکل گیری این پدیده می توان از رویدادهایی همچون ورود اشیا خارجی به موتور, سرج موتور, استال در کمپرسور و ارتعاش فن جلوگیری نمود. در تحقیق حاضر, تشکیل گردابه زمینی در کانال هوای موتور هواپیما با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی بررسی و از نمونه ای با ابعاد 1.30 نمونه واقعی برای شبیه سازی استفاده شده است. سیال هوا, تراکم پذیر, سه بعدی و پایا در نظر گرفته شده و مدل جریان آشفته مورد استفاده در پژوهش حاضر کا-امگا اس اس تی است. پس از بررسی استقلال از شبکه, مرز عدم تشکیل گردابه با رابطه تجربی مورفی مقایسه شد. نتایج نشان می دهد با کاهش نسبت سرعت بی بعد, هسته گردابه جابجا شده و با رسیدن به نسبت سرعت بی بعد بحرانی, گردابه زمینی از بین می رود. در نسبت سرعت های بی بعد برابر با مقدار 132, 66, 44 و 33 گردابه تشکیل شد و در نسبت سرعت بی بعد 26.4 طبق بررسی انجام شده گردابه از بین رفته است. در این مقاله برای بررسی غیریکنواختی توزیع فشار کل در صفحع فن از ضریب اعوجاج جریان استفاده شده است. مقادیر این ضریب در حضور گردابه در نسبت های سرعت بی بعد 33, 44, 66 و 132 به ترتیب برابر 0.39, 0.391, 0.447 و 0.3957 می باشد. همچنین مشاهده شد که در حالت وزش باد از روبرو بیش تر از یک هسته و در حالت بدون جریان وزش باد خارجی تنها یک هسته گردابه تشکیل می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میهن دوست، عطیه، جهانیان، امید، و حسن زاده، حمید. (1396). شبیه سازی گردابه زمینی در کانال هوای یک موتور هواپیما در جهت وزش باد از روبروی موتور. مهندسی مکانیک مدرس، 17(6 )، 90-100. SID. https://sid.ir/paper/179225/fa

    Vancouver: کپی

    میهن دوست عطیه، جهانیان امید، حسن زاده حمید. شبیه سازی گردابه زمینی در کانال هوای یک موتور هواپیما در جهت وزش باد از روبروی موتور. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1396؛17(6 ):90-100. Available from: https://sid.ir/paper/179225/fa

    IEEE: کپی

    عطیه میهن دوست، امید جهانیان، و حمید حسن زاده، “شبیه سازی گردابه زمینی در کانال هوای یک موتور هواپیما در جهت وزش باد از روبروی موتور،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 17، no. 6 ، pp. 90–100، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/179225/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button