مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

378
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

534
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

افزایش پایداری خودروی طویل مفصلی به کمک روش کنترلی حذف کننده اختلالات مد لغزشی بازگشتی

صفحات

 صفحه شروع 253 | صفحه پایان 264

چکیده

 امروزه استفاده از خودروهای طویل مفصلی رو به افزایش است. از دلایل اصلی گرایش به این نوع خودروها می توان به استفاده از واحد های کشنده کمتر برای حمل دو یا چند تریلر اشاره نمود. به عبارت دیگر برای حمل مقدار بار یکسان, به جای استفاده از چند کشنده شبه تریلر, می توان از تعداد کمتری خودروی طویل مفصلی استفاده نمود. کاهش مصرف سوخت, تولید آلودگی و گاز های گلخانه ای کمتر و همچنین بکارگیری نیروی انسانی کمتر جهت هدایت خودرو برای حمل بار یکسان به نسبت خودروی مفصلی معمولی از دیگر مزایای استفاده از خودروهای طویل مفصلی می باشد. مشکل عمده این خودرو ها مانورپذیری ضعیف در سرعت پایین و عملکرد جانبی نامناسب در سرعت بالا می باشد, که موجب تصادف ها و خسارت های جانی و مالی می شود. بنابراین برای ارتقا ایمنی آن ها به یک سیستم کنترلی نیاز است, که عملکرد خودروهای طویل را بهبود بخشد و از ناپایداری آن ها جلوگیری نماید. در این پژوهش پس از استخراج و صحه گذاری مدل دینامیکی, از یک متد کنترلی جدید مبتنی بر ترکیب کنترل کننده های فعال حذف کننده اختلالات و مد لغزشی بازگشتی, به منظور تنظیم دینامیک سمتی خودروی طویل مفصلی استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان گر برتری این متد جدید نسبت به کنترل کننده های بهینه خطی و مد لغزشی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی، ناصر، کاظمی، رضا، و طباطبایی اوره، سیدحامد. (1397). افزایش پایداری خودروی طویل مفصلی به کمک روش کنترلی حذف کننده اختلالات مد لغزشی بازگشتی. مهندسی مکانیک مدرس، 18(4 )، 253-264. SID. https://sid.ir/paper/179498/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی ناصر، کاظمی رضا، طباطبایی اوره سیدحامد. افزایش پایداری خودروی طویل مفصلی به کمک روش کنترلی حذف کننده اختلالات مد لغزشی بازگشتی. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1397؛18(4 ):253-264. Available from: https://sid.ir/paper/179498/fa

    IEEE: کپی

    ناصر اسماعیلی، رضا کاظمی، و سیدحامد طباطبایی اوره، “افزایش پایداری خودروی طویل مفصلی به کمک روش کنترلی حذف کننده اختلالات مد لغزشی بازگشتی،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 18، no. 4 ، pp. 253–264، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/179498/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button