مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی مقطع علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی همدان طی سالهای 73-68

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 29

چکیده

 به منظور بررسی توصیفی و تحلیلی وضعیت آموزشی دانشجویان رشته پزشکی, روند تحصیلی و آموزشی شش دوره از دانشجویان مقطع علوم پایه شامل ورودیهای 1373-1368 (مشتمل بر 507 دانشجو) مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت.جهت محاسبات آماری ابتدا اطلاعات استخراج شده از بایگانی آموزش دانشگاه وارد نرم افزار آماری SPSS شده و سپس طبقه بندیهای لازم در خصوص اطلاعات و متغیرها صورت گرفته و برای آنالیز بعدی از آمار توصیفی استفاده گردید.نتایج این پژوهش نشان داد که از شش دوره دانشجویان مورد مطالعه, وضعیت تحصیلی سه دوره اولیه یعنی ورودیهای 1368 لغایت 1370 بطور نسبی مطلوبتر از سه دوره بعدی یعنی ورودیهای سالهای 1371 لغایت 1373 بوده است. دانشجویان با بالاترین میانگین کل دروس تخصصی (14.7) متعلق به ورودیهای 1368 بوده و پایین ترین میانگین (13.52) به ورودیهای 1372 تعلق داشته است. وضعیت نمرات دروس پایه و عمومی دانشجویان همچنان در خصوص دوره قبلی بهتر از دوره های بعدی بوده است. در مورد ارتباط خصوصیات دموگرافیک و چگونگی وضعیت تحصیلی دانشجویان نتایج نشان داد که در مجموع دانشجویان دختر, مجرد و جوانتر در مقایسه با دانشجویان پسر, متاهل و مسن تر از میانگین نمرات بهتری در دروس تخصصی و عمومی برخوردار بوده اند. در مورد سهمیه های مختلف نیز در مجموع دانشجویان با سهمیه آزاد و مناطق وضعیت تحصیلی بهتری از دانشجویان با سهمیه ایثارگر و شاهد را داشته اند. در خصوص وضعیت مشروطی نتایج نشان داد که تعداد دفعات مشروطی در سالهای 72-1371 بطور قابل ملاحظه ای (به ترتیب 26.3% و 36.3 %) افزایش پیدا کرده است. وضعیت میانگین نمرات دانشجویان در دروس مربوط به رشته های فیزیولوژی, آناتومی تنه, آناتومی سر و گردن, بافت شناسی و ایمنی شناسی از سال تحصیلی 1368 لغایت 1373 بطور نسبی سیر نزولی داشته است, اما میانگین نمرات دروس انگل شناسی, قارچ شناسی, پاتولوژی عمومی و آناتومی اندام از روند یکسان و بهتری برخوردار بوده است. میانگین نمرات در دروس بیوشیمی زبان تخصصی و میکروبشناسی دارای نوسانات بیشتری بوده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

یوسفی مشعوف، رسول، و سعیدی جم، مسعود. (1379). بررسی وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی مقطع علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی همدان طی سالهای 73-68. مجله پزشکی بالینی ابن سینا (مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان)، 7(پیوست 4 (ویژه نامه پژوهش در آموزش پزشکی))، 25-29. SID. https://sid.ir/paper/17953/fa

Vancouver: کپی

یوسفی مشعوف رسول، سعیدی جم مسعود. بررسی وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی مقطع علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی همدان طی سالهای 73-68. مجله پزشکی بالینی ابن سینا (مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان)[Internet]. 1379؛7(پیوست 4 (ویژه نامه پژوهش در آموزش پزشکی)):25-29. Available from: https://sid.ir/paper/17953/fa

IEEE: کپی

رسول یوسفی مشعوف، و مسعود سعیدی جم، “بررسی وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی مقطع علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی همدان طی سالهای 73-68،” مجله پزشکی بالینی ابن سینا (مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان)، vol. 7، no. پیوست 4 (ویژه نامه پژوهش در آموزش پزشکی)، pp. 25–29، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/17953/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button