مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

244
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شبیه سازی عددی اثر شرایط پاشش سوخت بر مشخصات اسپری های دیزل و بنزین در یک موتور اشتعال تراکمی تزریق مستقیم

صفحات

 صفحه شروع 901 | صفحه پایان 910

چکیده

 در این مقاله شبیه سازی عددی تزریق سوخت های دیزل و بنزین درون یک محفظه حجم ثابت تحت شرایط کاری یک موتور اشتعال تراکمی با نرم افزار اپن فوم انجام شده است. به منظور بررسی امکان استفاده از بنزین به جای دیزل برای افزایش بازده حجمی موتور اشتعال تراکمی و کاهش آلودگی هوا, مشخصات اسپری های دیزل و بنزین تحت فشارهای پاشش 40 و 80مگاپاسکال و همچنین دماهای 243, 273 و 313کلوین بررسی شده است. نتایج شبیه سازی با داده های تجربی حاصل از روش های عکس برداری سریع, مقایسه شده اند. نتایج نشان می دهند که تحت شرایط یکسان, عمق نفوذ بخار هر دو سوخت تقریبا مشابه است. همچنین به دلیل فراریت کمتر سوخت دیزل نفوذ مایع آن در فشارهای 40 و 80مگاپاسکال به ترتیب به میزان 7 و 9میلی متر بیشتر از بنزین مشاهده شده است و همین ویژگی فراریت بیشتر بنزین برای اطمینان از زمان کافی برای تشکیل مخلوط یکنواخت سوخت و هوا در موتورهای اشتعال تراکمی استفاده می شود. علاوه بر این کاهش دمای سوخت از 313 به 243کلوین موجب افزایش نفوذ مایع بنزین و دیزل به ترتیب به میزان 12 و 10میلی متر و کاهش نرخ تبخیر شده است که موجب تشکیل مخلوطی غیریکنواخت می شود و در نتیجه باعث افزایش هیدروکربن های سوخته نشده و آلایندگی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناظمی بابادی، محمد، و خردمند، سعید. (1398). شبیه سازی عددی اثر شرایط پاشش سوخت بر مشخصات اسپری های دیزل و بنزین در یک موتور اشتعال تراکمی تزریق مستقیم. مهندسی مکانیک مدرس، 19(4 )، 901-910. SID. https://sid.ir/paper/179534/fa

    Vancouver: کپی

    ناظمی بابادی محمد، خردمند سعید. شبیه سازی عددی اثر شرایط پاشش سوخت بر مشخصات اسپری های دیزل و بنزین در یک موتور اشتعال تراکمی تزریق مستقیم. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1398؛19(4 ):901-910. Available from: https://sid.ir/paper/179534/fa

    IEEE: کپی

    محمد ناظمی بابادی، و سعید خردمند، “شبیه سازی عددی اثر شرایط پاشش سوخت بر مشخصات اسپری های دیزل و بنزین در یک موتور اشتعال تراکمی تزریق مستقیم،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 19، no. 4 ، pp. 901–910، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/179534/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button