مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,085
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ضربه ویژه بر حسب تغییرات پس فشار و الگوریتم محاسبه نسبت انبساط بهینه نازل مخروطی

صفحات

 صفحه شروع 307 | صفحه پایان 317

چکیده

 وظیفه اصلی نازل همگرا- واگرا تبدیل انرژی تولیدشده در محفظه به انرژی جنبشی جهت ایجاد نیروی پیشران است. پارامترهای مختلفی بر روی عملکرد این جز از موتور تاثیرگذار است که به عنوان یکی از مهم ترین این پارامترها, می توان به اثرات فشار محیط یا به اصطلاح پس فشار اشاره داشت. اصولا طراحی نازل ها برای یک پس فشار خاص صورت می گیرد و در زمان صعود به ارتفاعات بالا پس فشار به شدت تغییر می یابد که عملکرد نازل را در شرایط غیر بهینه قرار می دهد. در پژوهش حاضر با استفاده از ابزار عددی, اثرات تغییر پس فشار بر روی عملکرد نازل های همگرا- واگرای سه موتور سوخت جامد استار-27, اورباس-1 و مینتمن مورد بررسی قرار گرفته است. ابزار عددی مورد استفاده در این شبیه سازی نرم افزار فلوئنت است که در این نرم افزار جهت شبیه سازی آشفتگی از مدل آشفتگی کی- اپسیلون استفاده شده است. با توجه به نوع پیشران, فشار و دمای محفظه احتراق برای هر موتور با استفاده از نرم افزار سی ای ای (CEA), گونه های ورودی به نازل همگرا- واگرا محاسبه شده است. نتایج عددی به دست آمده از شبیه سازی های عددی دارای تطابق خوبی با داده های تجربی است. از نتایج مهم این پژوهش می توان به رابطه به دست آمده برای ضربه ویژه بر حسب تغییر ارتفاع و الگوریتم محاسبه نسبت انبساط بهینه برای هر موتور بر اساس رابطه مذکور برای ماموریت مشخص, اشاره کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضائی، وحید، عبداله پور، محمدصالح، و مردانی، امیر. (1395). رابطه ضربه ویژه بر حسب تغییرات پس فشار و الگوریتم محاسبه نسبت انبساط بهینه نازل مخروطی. مهندسی مکانیک مدرس، 16(9)، 307-317. SID. https://sid.ir/paper/179787/fa

    Vancouver: کپی

    رضائی وحید، عبداله پور محمدصالح، مردانی امیر. رابطه ضربه ویژه بر حسب تغییرات پس فشار و الگوریتم محاسبه نسبت انبساط بهینه نازل مخروطی. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1395؛16(9):307-317. Available from: https://sid.ir/paper/179787/fa

    IEEE: کپی

    وحید رضائی، محمدصالح عبداله پور، و امیر مردانی، “رابطه ضربه ویژه بر حسب تغییرات پس فشار و الگوریتم محاسبه نسبت انبساط بهینه نازل مخروطی،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 16، no. 9، pp. 307–317، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/179787/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button