مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

452
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عددی اثر شرط مرزی سرعت لغزشی بر تحلیل دینامیکی ایرفویل دوبعدی

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 192

چکیده

 در این پژوهش به بررسی دو بعدی ایرفویل SD7037 در حرکت دینامیکی ودرحضور شرط مرزی لغزشی بصورت عددی پرداخته شده است. حرکت دینامیکی ایرفویل, حرکتی هارمونیک بوده است؛ بطوریکه فرکانس نوسانات ودامنه ی آن ها به حدی بوده که ایرفویل متحمل پدیده ی استال دینامیکی شده است. استال دینامیکی هنگامی ایجاد می شود که حرکت غیریکنواخت ایرفویل, سبب ایجاد گردابه های استال دینامیکی شود. این گردابه ها که گردابه ی لبه ی جلویی وگردابه ی لبه ی پشتی هستند, بارهای آیرودینامیکی را بشدت افزایش می دهند. تحلیل این پدیده هنگامی چالش برانگیز است که شرط مرزی لغزشی بر دیواره ایرفویل حاکم باشد. این شرط مرزی خاص, عموما مشخصه ی سطوح فوق آبگریز است. سطوح فوق آبگریز می توانند بطور بالقوه از یخ زدگی پره جلوگیری کنند. مشخصه ی بارز این سطوح, وجود سرعت لغزشی بر دیواره است. سرعت لغزشی قطعا در تحلیل آیرودینامیک مساله تاثیر دارد که هدف اصلی این مقاله است. برای نیل به این هدف, ایرفویل دوبعدی در عدد رینولدز Re≈ 4×? 10? ^4 با ابزار دینامیک سیالات محاسباتی وبا استفاده از مدل توربولانسی Transition-SST تحلیل شده است. نتایج حاکی از آن بودند که نه تنها شرط مرزی لغزشی بر بارهای آیرودینامیکی اثر قابل توجه داشته است, بلکه رژیم های استال دینامیکی را نیز دستخوش تغییر کرده است. بطوریکه در طول های لغزشی بالاتر 100 میکرومتر, مقدار بیشینه ی ضریب برآ را به میزان 16% کاهش داده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بختیاری، احسان، قرئلی، کبری، و چینی، سیدفرشید. (1397). بررسی عددی اثر شرط مرزی سرعت لغزشی بر تحلیل دینامیکی ایرفویل دوبعدی. مهندسی مکانیک مدرس، 18(8 )، 183-192. SID. https://sid.ir/paper/179890/fa

    Vancouver: کپی

    بختیاری احسان، قرئلی کبری، چینی سیدفرشید. بررسی عددی اثر شرط مرزی سرعت لغزشی بر تحلیل دینامیکی ایرفویل دوبعدی. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1397؛18(8 ):183-192. Available from: https://sid.ir/paper/179890/fa

    IEEE: کپی

    احسان بختیاری، کبری قرئلی، و سیدفرشید چینی، “بررسی عددی اثر شرط مرزی سرعت لغزشی بر تحلیل دینامیکی ایرفویل دوبعدی،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 18، no. 8 ، pp. 183–192، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/179890/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button