مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,029
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

275
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی رهیافت مدرسه در مزرعه در بین باغداران استان کرمانشاه بر مبنای مدل KASA

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 207

چکیده

 خاستگاه رهیافت مدرسه در مزرعه, همانا رهیافت های مشارکتی روستایی است. در استان کرمانشاه این رهیافت به منظور اجرای فعالیت های مدیریت تلفیقی آفات, از سال 1387 در بین باغداران اجرا شده است. به هر حال اثربخشی و تاثیرگذاری این رهیافت بر میزان دانش, نگرش, مهارت و تمایلات باغداران, جای پرسش دارد. این مطالعه به منظور تعیین اثربخشی رهیافت مذکور در کسب دانش, نگرش, مهارت و سطح آرزوها در بین باغداران شهرستان دالاهو انجام شد. مطالعه به صورت پیمایشی و با طرح تحقیق علی- مقایسه ای و پس آزمون با گروه گواه است, که در بین 194 باغدار به اجرا درآمد. بر اساس روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی 97 شرکت کننده و 97 غیرشرکت کننده به منظور انجام مطالعه انتخاب شدند. پرسشنامه ای محقق ساخته با توجه به مرور پیشینه نگاشته ها و جلسات غیررسمی با جامعه آماری طراحی شد. روایی پرسشنامه با کمک متخصصان مدیریت تلفیقی آفات سازمان جهاد کشاورزی و اعضای هیات علمی گروه ترویج دانشگاه رازی تایید گردید. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0.86 محاسبه شد. بر اساس یافته های تحقیق مدرسه در مزرعه, منجر به ارتقای دانش, بهبود نگرش, مهارت و سطح آرزوهای باغداران شرکت کننده در قیاس با باغداران غیرشرکت کننده شده است, توصیه می شود که این رهیافت در دیگر شهرستان های استان کرمانشاه نیز گسترش یابد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قربانی پیرعلیدهی، فاطمه، زرافشانی، کیومرث، و جلیلیان، فرزاد. (1390). بررسی اثربخشی رهیافت مدرسه در مزرعه در بین باغداران استان کرمانشاه بر مبنای مدل KASA . پژوهش های روستایی، 2(4)، 183-207. SID. https://sid.ir/paper/180940/fa

Vancouver: کپی

قربانی پیرعلیدهی فاطمه، زرافشانی کیومرث، جلیلیان فرزاد. بررسی اثربخشی رهیافت مدرسه در مزرعه در بین باغداران استان کرمانشاه بر مبنای مدل KASA . پژوهش های روستایی[Internet]. 1390؛2(4):183-207. Available from: https://sid.ir/paper/180940/fa

IEEE: کپی

فاطمه قربانی پیرعلیدهی، کیومرث زرافشانی، و فرزاد جلیلیان، “بررسی اثربخشی رهیافت مدرسه در مزرعه در بین باغداران استان کرمانشاه بر مبنای مدل KASA ،” پژوهش های روستایی، vol. 2، no. 4، pp. 183–207، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/180940/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button