مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر پیچیدگی شرایط و دشواری فعالیت های کلاسی بر صحت دستوری نگارش زبان آموزان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 15

کلیدواژه

شرایط فعالیت (جنسیت: مونث و مذکر)Q2
دشواری فعالیت (سطح آموزشی: مبتدی و متوسط)Q2

چکیده

 روش های مختلف آموزشی همواره سعی در کمک به زبان آموزان در آموزش زبان داشته اند. نتایج تحقیق ارزش و تاثیر به کارکیری انواع فعالیت های کلاسی را در پیش برد صحت نوشتاری زبان آموزان کم تاثیر و بی اهمیت جلوه داده اند. بنابراین, این تحقیق سعی بر آن دارد تا این که شرایط استفاده درست از زمان گذشته ساده (صحت نوشتاری) را بر اساس پیچیدگی فعالیت ها (نوع فعالیت: HERE&-NOW;THERE-&-THEN) شرایط فعالیت (جنسیت: مونث و مذکر) و دشواری فعالیت (سطح آموزشی: مبتدی و متوسط) بسنجد. ازاین رو 60 زبان آموز از آموزشگاه گلدیس برای شرکت در این تحقیق به طور اتفاقی برگزیده شده اند. افراد تحقیق به چهار گروه مبتدی مونث - مبتدی مذکر - متوسط مونث - متوسط مذکر طبقه بندی شده اند. برای سنجش همگنی اولیه هر دو گروه در سطوح مختلف آموزشی دو نوع آزمون استاندارد به کار گرفته شده است: برای گروه مبتدیKET  و برای گروه متوسط .PET در گروه HERE-&-NOW زبان آموزان در رابطه با یک تصویر ارایه شده داستانی نوشتند و در گروه THERE-&-THEN در رابطه با جشن تولد خود مطلبی نوشنتند. سپس نوشتار دو گروه از نظر استفاده صحیح زمان گذشته با هم مقایسه گردید. نتایج تحقیق به دست آمده تفاوت معنی داری در هر دو گروه مونث و مذکر با توجه به سطح و نوع فعالیت آموزشی نشان داده اند. این تحقیق دارای یافته های آموزشی مفیدی در رابطه با ارتباط بین پیچیدگی فعالیت ها, شرایط فعالیت و دشواری فعالیت و یاد گیری مهارت های مختلف زبان دارد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آهنگری، سعیده، و اکبری، مهلقا. (1391). تاثیر پیچیدگی شرایط و دشواری فعالیت های کلاسی بر صحت دستوری نگارش زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 5(11)، 1-15. SID. https://sid.ir/paper/181261/fa

    Vancouver: کپی

    آهنگری سعیده، اکبری مهلقا. تاثیر پیچیدگی شرایط و دشواری فعالیت های کلاسی بر صحت دستوری نگارش زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1391؛5(11):1-15. Available from: https://sid.ir/paper/181261/fa

    IEEE: کپی

    سعیده آهنگری، و مهلقا اکبری، “تاثیر پیچیدگی شرایط و دشواری فعالیت های کلاسی بر صحت دستوری نگارش زبان آموزان ایرانی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 5، no. 11، pp. 1–15، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181261/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button