مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

521
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر افزایش متنی بر ساختار مجهول

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 115

چکیده

 این مطالعه تجربی تاثیر افزایش متنی بر آموزش ساختار مجهول در میان یاد گیرندگان زبان دوم ایرانیان در سطح پیش متوسطه را بررسی کرد. شصت تا یاد گیرندگان زبان دوم در سطح پیش متوسطه به صورت تصادفی به سه گروه تقسیم شدند دو تا گروه آزمایشی و یک گروه مقایسه. گروه اول آزمایشی متن هایی را دریافت کرد که فعل های مجهول در آن تکرار شد. گروه دوم آزمایشی متنی را دریافت کرد که در آن فعل های مجهول با رنگ های مختلف زیرشان خط کشیده شد. گروه سوم فقط توضیحات آشکار مجهول را بدون متن دریافت کرد. گروه تکرار در هر جلسه دو متن دریافت کرد. تحقیق با پیش تست/ آموزش/ پست تست دنبال شد. نتیجه نشان داد که هر دو گروه افزایش متنی یعنی گروه تکرار و گروه خطوط رنگی تاثیر آماری مهمی در آموزش ساختار مجهول نسبت به گروه آموزش صریح را داشت. در نتیجه گروه تکرار مفیدتر از گروه خطوط رنگی بود.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوشنویس، ایرج، و میکائیلی، زهره. (1391). تاثیر افزایش متنی بر ساختار مجهول. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 5(11)، 102-115. SID. https://sid.ir/paper/181268/fa

    Vancouver: کپی

    خوشنویس ایرج، میکائیلی زهره. تاثیر افزایش متنی بر ساختار مجهول. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1391؛5(11):102-115. Available from: https://sid.ir/paper/181268/fa

    IEEE: کپی

    ایرج خوشنویس، و زهره میکائیلی، “تاثیر افزایش متنی بر ساختار مجهول،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 5، no. 11، pp. 102–115، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181268/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا