مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

927
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آگاهی فرازبانی و صحت دستوری نوشتار دانشجویان کارشناسی ارشد: معلم کانون درمقابل فراگیرکانون

صفحات

 صفحه شروع 146 | صفحه پایان 166

چکیده

 حرکت آونگ آموزش زبان به سوی فرآیندهای آگاهانه آموزشی نقش مهم آگاهی فرازبانی را مورد تاکید قرار می دهد. پژوهش شبه تجربی حاضربا هدف مقایسه میزان تاثیر آگاهی فرازبانی فعالیتهای جهت داده شده توسط معلم و فعالیتهای انجام شده توسط زبان آموزان بر صحت دستوری نوشتار دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی طراحی گردید. شصت آزمودنی در سه کلاس نگارش پیشرفته به صورت تصادفی به یک گروه شاهد و دو گروه تحقیق نامگذاری شدند و در کلیه کلاسها آموزش فرآیند-محور بر اساس مطالب آموزشی یکسان به اجرا در آمد. در گروه تحقیق اول که گروه آگاهی فرازبانی معلم کانونبود مجموعه ایی از تمرینات صورت-محور گردآوری شده توسط معلم به عنوان تکلیف تعیین و بصورت هفتگی توسط دانشجویان انجام و در کلاس بررسی می شد. در گروه تحقیق دوم, گروه فراگیرکانون, این تمرینات تنها به عنوان تکالیف جانبی خودآموزی به دانشجویان ارائه گردید درحالی که گروه کنترل هیچگونه تمرین دستوری اضافی انجام ندادند. تحلیل آماری نتایج پس آزمون نوشتاری در پایان دوره آموزشی شش هفته ایی نشانگر میزان بالاتر صحت دستوری در نوشتار گروههای تحقیق در مقایسه با گروه کنترل و برتری گروه معلم کانون نسبت به گروه فراگیر کانون بود. نتایج این پژوهش اهمیت آگاهی فرازبانی در بافتهای زبان دوم را از یکسو و نقش اساسی معلم در جهت دادن به این آگاهی از سوی دیگر مورد تاکید قرار می دهد و کاربردهای آموزشی آن مورد بحث قرار خواهد گرفت. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.">اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیفوری، زهره. (1392). آگاهی فرازبانی و صحت دستوری نوشتار دانشجویان کارشناسی ارشد: معلم کانون درمقابل فراگیرکانون. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 6(13 )، 146-166. SID. https://sid.ir/paper/181280/fa

    Vancouver: کپی

    سیفوری زهره. آگاهی فرازبانی و صحت دستوری نوشتار دانشجویان کارشناسی ارشد: معلم کانون درمقابل فراگیرکانون. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1392؛6(13 ):146-166. Available from: https://sid.ir/paper/181280/fa

    IEEE: کپی

    زهره سیفوری، “آگاهی فرازبانی و صحت دستوری نوشتار دانشجویان کارشناسی ارشد: معلم کانون درمقابل فراگیرکانون،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 6، no. 13 ، pp. 146–166، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181280/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا