مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

484
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ترکیب مهارتهای زبان بر اشتغال ذهنی حاصل از فعالیت زبانی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 48

چکیده

 این نظریه توسط لافر وهالستاین در سال 2001 مطرح شد که اشتغال ذهنی را مبتنی بر میزان سه مولفه (ضرورت و جستجو و ارزیابی) واژگان در طی یک فعالیت زبانی میداند. از نظر آنها هر چه درجه این سه مولفه یا میزان اشتغال ذهنی بالاتر باشد میزان به خاطر سپردن و یادگیری لغات بیشتر خواهد بود. بدین منظور 64 زبان آموز ایرانی پس از عملکردشان در آزمون تعیین سطح پت برای این تحقیق انتخاب شدند. سپس به دو گروه جیگ ساو(گروه A) و اینفورمیشن گپ (گروه B) تقسیم شدند و بطور تصادفی در آنها برگزیده شدند. در واقع تحقیق حاضر به دنبال پژوهش در این مساله است که کدامیک از فعالیت های اشتغال ذهنی, اینفورمیشن گپ یا جیگ ساو تاثیر بیشتری در یادگیری(سپردن در حافظه کوتاه مدت) و به خاطر سپردن واژگان ( ذخیره در حافظه بلند مدت) دارد. این در حالی است که درجها شتغال ذهنی جیگساو بالاترا زاینفورمیشن گپ است. محقق در طول 10 جلسه صد لغت را آموزش داد و نهایتا با یک پس-آزمون فوری, بلافاصله پس از اتمام تسک و یک پس-آزمون بعد از یک ماه میزان موفقیت گروهها بررسی کرد. نتایج حاصل این تحقیق نشان داد که گروه A یعنی جیگ ساوکه اشتغال ذهنی بیشتری داشته اند در پس آزمونهای فوری موفقتر عمل کردند. اما در پس آزمونی که بعد از یک ماه برگزار شد هر دو گروه نتایج نزدیکی به هم داشته اند. در واقع در این تحقیق نظریه لافر وهالستاین بطور نسبی تایید شد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی، عاطفه، و مفتون، پرویز. (1396). تاثیر ترکیب مهارتهای زبان بر اشتغال ذهنی حاصل از فعالیت زبانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 10(21 )، 29-48. SID. https://sid.ir/paper/181291/fa

    Vancouver: کپی

    امینی عاطفه، مفتون پرویز. تاثیر ترکیب مهارتهای زبان بر اشتغال ذهنی حاصل از فعالیت زبانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1396؛10(21 ):29-48. Available from: https://sid.ir/paper/181291/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه امینی، و پرویز مفتون، “تاثیر ترکیب مهارتهای زبان بر اشتغال ذهنی حاصل از فعالیت زبانی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 10، no. 21 ، pp. 29–48، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button