مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

945
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اعتبار نتایج آزمونهای انگلیسی ویژه دانشگاهی: یک تحقیق کیفی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 126

چکیده

 اعتبار نتیجه, جزیی از اعتبار سازه بعنوان یک مفهوم واحد ارایه شده توسط مزیک (1989), به تاثیر آزمون بر تدریس, یادگیری, آزمون شوندگان, معلمان, جامعه و سیستم آموزشی درون یک کشور می پردازد. اثرات آزمون های زبان برتدریس و یادگیری زبان تا حدودی مورد مطالعه قرار گرفته است ولی نتایج و تبعات آزمونهای انگلیسی برای اهداف ویژه آزمون شوندگان و معلمان انگلیسی ویژه دانشگاهی ویژه دانشگاهی مورد توجه چندان قرار نگرفته است. هدف مطالعه فوق تبیین تبعات این آزمونها که به عنوان بخشی از آزمون ورودی دکترای و کارشناسی ارشد برگزارمی شوند, می باشد. برای انجام این کار از روش تحقیق کیفی استفاده شد. 31 شرکت کننده داوطلب آزمونهای کارشناسی ارشد و دکترای و 5 استاد انگلیسی ویژه دانشگاهی به صورت تصادفی ساده انتخاب شده اند. دادهای مورد نیاز از طریق مصاحبه باز جمع آوری شده اند. از روش تحلیل محتوی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج نشان داده است که تبعات این آزمونها را می توان تحت عنوان چهار تم اصلی که هر کدام از مقوله متفاوت تشکیل شده است, تقسیم بندی نمود. این تم ها عبارت اند از: اثرات منفی روانشناختی (استرس, ناامیدی, اعتماد به نفس, کارارایی آموزشی) اثرات منفی اجتماعی (محرومیت از آموزش, مسایل اخلاقی, پذیرش افراد نالایق), اثرات منفی مالی و خانوادگی.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیانی، غلامرضا، علی بخشی، گودرز، و اکبری، رامین. (1388). بررسی اعتبار نتایج آزمونهای انگلیسی ویژه دانشگاهی: یک تحقیق کیفی در ایران. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 2(4)، 103-126. SID. https://sid.ir/paper/181308/fa

    Vancouver: کپی

    کیانی غلامرضا، علی بخشی گودرز، اکبری رامین. بررسی اعتبار نتایج آزمونهای انگلیسی ویژه دانشگاهی: یک تحقیق کیفی در ایران. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1388؛2(4):103-126. Available from: https://sid.ir/paper/181308/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا کیانی، گودرز علی بخشی، و رامین اکبری، “بررسی اعتبار نتایج آزمونهای انگلیسی ویژه دانشگاهی: یک تحقیق کیفی در ایران،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 2، no. 4، pp. 103–126، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181308/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا