مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

548
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر سه نوع بازخورد بر صحت دستوری و ساختارمندی نوشتار دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 141

چکیده

 یکی از مهارتهایی که لازم است دانشجویان آموزش زبان انگلیسی در طول تحصیلات دانشگاهی خود بیاموزند توانایی نگارش متون صحیح و ساختارمند انگلیسی است. تحقیق حاضر به بررسی مقایسه ایی تاثیر سه نوع بازخورد فراشناختی, بازخورد تعاملی معلم, و بازخورد همتایان بر صحت دستوری و ساختارمندی نوشتار دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی می پردازد. آزمودنیهای تحقیق شامل 57 دانشجوی کارشناسی ارشد در سه کلاس نگارش پیشرفته بودند که از بین 70 دانشجو انتخاب شدند و به صورت تصادفی و با توجه به نوع بازخورد دریافتی به گروههای بازخورد فرازبانی, بازخورد تعاملی معلم, و بازخورد همتایان تعیین شدند. در طول دوره آموزشی 8 جلسه ایی روش تدریس فرآیند-محور و ژانر-محور برای تدریس مطالب آموزشی یکسان در گروهها مورد استفاده قرار گرفت که در گروه بازخورد فرازبانی بر ویژگیهای صورتهای زبانی و تمرینات دستوری مربوطه تاکید داشت, در گروه بازخورد تعاملی معلم تاکید بر مذاکره تعاملی صورت و معنا بود و در گروه بازخورد همتایان, همکلاسان به ارزیابی نوشتار همتایان می پرداختند. تحلیل آماری داده های حاصل از پس آزمون نگارش نشانگر تفاوت معنی دار در صحت دستوری گروه بازخورد فرازبانی بود. تفاوت معناداری در ساختارمندی نوشتاری گروهها مشاهده نگردید. نتایج موکد تاثیر بازخورد فرازبانی در ارتقاء صحت دستوری نوشتاری است که کاربردهای آموزشی بسیاری دارد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیفوری، زهره. (1395). مقایسه تاثیر سه نوع بازخورد بر صحت دستوری و ساختارمندی نوشتار دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش انگلیسی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 9(19 )، 119-141. SID. https://sid.ir/paper/181346/fa

    Vancouver: کپی

    سیفوری زهره. مقایسه تاثیر سه نوع بازخورد بر صحت دستوری و ساختارمندی نوشتار دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش انگلیسی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1395؛9(19 ):119-141. Available from: https://sid.ir/paper/181346/fa

    IEEE: کپی

    زهره سیفوری، “مقایسه تاثیر سه نوع بازخورد بر صحت دستوری و ساختارمندی نوشتار دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش انگلیسی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 9، no. 19 ، pp. 119–141، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181346/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا