مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

919
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تمایل به برقراری ارتباط، هراس از ارتباط، و درک شخصی از توانایی برقراری ارتباط در زبان اول و زبان دوم در بین زبان آموزان ایرانی: یک تحقیق مقایسه ای

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 71

چکیده

 در عصر آموزش زبان به صورت محاوره ای اصلی ترین هدف از زبان آموزی تشویق زبان آموز به جستجوى فرصت های ارتباطی و تمایل آنان به برقراری ارتباط در چنین موقعیت ها شناخته شده است. از آنجایی که ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط و متغیرهای دیگر ممکن است به طرز قابل ملاحظه ای از فرهنگی به فرهنگ دیگر تغییر کند, مطالعه حاضر ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط, هراس از ارتباط و درک شخصی از توانایی برقراری ارتباط در فارسی و انگلیسی را مورد بررسی قرار داد. تعداد ٢ ٣ ٥ زبان آموز ایرانی بزرگسال فارسی زبان از طریق روش نمونه گیری در دسترس برای شرکت در این تحقیق انتخاب شدند. جامعه آماری متشکل از ١ ١ ٨ زبان آموز سطح متوسط و ١ ١ ٣ زبان آموز سطح متوسط رو به بالا بود. انتقال پذیری و قابل پیش بینی بودن متغیرهای ارتباطی از زبان اول به زبان دوم توسط تحلیل درجه همبستگی و رگرسیون خطی مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها نشان داد که در بین متغیرهای ارتباطی, هراس از ارتباط بیشتر حالت یک صفت فردی را داشت که از زبان اول به زبان خارجی منتقل می شد. تمایل به برقراری ارتباط درزبان فارسی به میزان بسیار کمی این تمایل را در زبان انگلیسی پیش بینی می کرد. همچنین درک شخصی از توانایی برقراری ارتباط در فارسی فقط ١ ٥ ٪ همین متغیر در زبان انگلیسی را پیش بینی می کرد. یافته های این تحقیق می تواند به معلم ها در درک این موضوع که کدام متغیرهای ارتباطی حالت یک صفت فردی را دارند یا بسته به موقعیت تغییر می کنند, کمک کند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چراغپورسمواتی، غزاله، و گل آقایی، نسیم. (1396). تمایل به برقراری ارتباط, هراس از ارتباط, و درک شخصی از توانایی برقراری ارتباط در زبان اول و زبان دوم در بین زبان آموزان ایرانی: یک تحقیق مقایسه ای. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 10(20 )، 50-71. SID. https://sid.ir/paper/181354/fa

    Vancouver: کپی

    چراغپورسمواتی غزاله، گل آقایی نسیم. تمایل به برقراری ارتباط, هراس از ارتباط, و درک شخصی از توانایی برقراری ارتباط در زبان اول و زبان دوم در بین زبان آموزان ایرانی: یک تحقیق مقایسه ای. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1396؛10(20 ):50-71. Available from: https://sid.ir/paper/181354/fa

    IEEE: کپی

    غزاله چراغپورسمواتی، و نسیم گل آقایی، “تمایل به برقراری ارتباط, هراس از ارتباط, و درک شخصی از توانایی برقراری ارتباط در زبان اول و زبان دوم در بین زبان آموزان ایرانی: یک تحقیق مقایسه ای،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 10، no. 20 ، pp. 50–71، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181354/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button