مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,137
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط عوامل استرس زا با میزان یادگیری زبان آموزان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 37

چکیده

 استرس بعنوان جزئی جدا نشدنی از زندگی انسان تلقی می شود که برخی از آنها در زندگی مفید و مثبت می باشد و اگر استرس بیش از حد بر فرد وارد شود باعث ایجاد اختلال در زندگی فرد می شود که جنبه منفی آن می باشد. در این تحقیق ابعاد استرس از لحاظ (استرس خانوادگی, استرس محیطی و استرس شخصی) را بر میزان یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بررسی کرده ایم. جامعه آماری تحقیق حاضر دانشجویان رشته های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر که درس زبان پیش دانشگاهی و یا زبان خارجه را انتخاب کرده اند, می باشد. در این تحقیق از روش نمونه گیری تصادفی که در این نوع نمونه گیری هر یک از اعضا ی جامعه تعریف شده شانس برابر و مستقلی برای قرار گرفتن در نمونه دارند به منظور تعیین حجم کلی نمونه ای که باید از جامعه مورد مطالعه انتخاب گردد و این افراد پاسخگوی پرسشنامهء تحقیق باشند از فرمول کوکران(فرمول کوکران یکی از پرکاربردترین روش ها برای محاسبه حجم نمونه آماری است) استفاده شده است. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که تمام عوامل استرس زا (شخصی, محیطی, و خانوادگی) عملکرد دانشجویان در زبان انگلیسی را تحت تاثیر خود قرار داده اند. بنابراین توصیه می شود در تهیه مطالب برای ارائه در کلاسهای زبان انگلیسی عمومی به کلیه عوامل ذکر شده بالا توجه شود. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیزاده، خداوردی، و رضالو، محمود. (1394). ارتباط عوامل استرس زا با میزان یادگیری زبان آموزان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 8(16 )، 20-37. SID. https://sid.ir/paper/181364/fa

    Vancouver: کپی

    علیزاده خداوردی، رضالو محمود. ارتباط عوامل استرس زا با میزان یادگیری زبان آموزان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1394؛8(16 ):20-37. Available from: https://sid.ir/paper/181364/fa

    IEEE: کپی

    خداوردی علیزاده، و محمود رضالو، “ارتباط عوامل استرس زا با میزان یادگیری زبان آموزان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 8، no. 16 ، pp. 20–37، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181364/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا