مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

795
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای موضوعات شنیداری معتبر و نوع ساده شده آن بر روی درک شنیداری و انگیزه زبان آموزان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 205 | صفحه پایان 219

چکیده

 تحقیق انجام شده تلاشی بود برای فهمیدن این موضوع که آیا تفاوت معناداری بین موضوعات شنیداری معتبر و نوع ساده شده آن بر روی درک شنیداری زبان آموزان ایرانی وجود دارد. بدین منظور دو گروه 30 نفره از 250 زبان آموز مجتمع علمی فرهنگی علامه طباطبایی انتخاب شدند. این دو گروه پس از برگزاری آزمون تعیین سطح (تهیه شده بوسیله دانشگاه آکسفورد و کمبریج) بر مبنای سطح متوسط انتخاب شدند. سپس آزمون شنیداری تافل برگزار شد تا دانش آموزانی که بین 1+ و 1- انحراف از میانگین قرار می گیرند انتخاب شوند. 65 دانش آموز در این دامنه قرار گرفتند که 60 نفر از آنها بطور تصادفی در 2 گروه ذکر شده قرار گرفتند. یک گروه از آزمودنی ها موضوعات شنیداری معتبر را می شنیدند و گروه دیگر به نوع ساده شده همان موضوعات گوش می دادند. به آزمودنی ها کتاب تاپ ناچ سطح 3 تدریس می شد. آزمودنی ها پس از شنیدن به سوالات درک مطلب پاسخ می دادند. در پایان دوره (10 جلسه) نمرات آنها بوسیله آزمون تی مقایسه می شد. نتایج نشان داد که دانش آموزان در ارائه موضوعات شنیداری ساده شده نسبت به نوع معتبر آن نمره بالاتری کسب کردند. همچنین یک پرسشنامه انگیزشی در ابتدا و انتهای دوره به آزمودنی ها جهت سنجش انگیزه آنها نسبت به موضوعات شنیداری معتبر و نوع ساده شده آن ارائه شد. نتایج حاکی از آن بود که تفاوت معنا داری در انگیزه زبان آموزان ایرانی نسبت به موضوعات شنیداری معتبر و نوع ساده شده آن وجود ندارد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وثوقی، حسین، و مراد، امیرحسین. (1389). بررسی مقایسه ای موضوعات شنیداری معتبر و نوع ساده شده آن بر روی درک شنیداری و انگیزه زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 3(2 (پیاپی 7))، 205-219. SID. https://sid.ir/paper/181375/fa

    Vancouver: کپی

    وثوقی حسین، مراد امیرحسین. بررسی مقایسه ای موضوعات شنیداری معتبر و نوع ساده شده آن بر روی درک شنیداری و انگیزه زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1389؛3(2 (پیاپی 7)):205-219. Available from: https://sid.ir/paper/181375/fa

    IEEE: کپی

    حسین وثوقی، و امیرحسین مراد، “بررسی مقایسه ای موضوعات شنیداری معتبر و نوع ساده شده آن بر روی درک شنیداری و انگیزه زبان آموزان ایرانی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 7)، pp. 205–219، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181375/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button