مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

896
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد ابزارهای شبکه در یادگیری مهارت نگارش فراگیران زبان انگلیسی: وبلاگ، ویکی و پادکست

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 49

چکیده

 هدف از انجام تحقیق حاضر این بود که اولا کدامیک از ابزارهای اینترنتی موجود از قبیل بلاگها, ویکی ها و پادکستها میتوانند بطور موثرتری به یادگیری نگارش دانشجویان زبان انگلیسی کمک کنند و دوما آیا جنسیت دانشجویان نقش مهمی در عملکرد بهتر آنان ایفا میکند یا خیر. بدین منظور, 156 دانشجوی سال دوم رشته زبان که در دانشگاههای آزاد اسلامی واحد شیراز, آباده و غیرانتفاعی زند تحصیل مینمودند انتخاب شدند. پس از اینکه دانشجویان به سه گروه تقسیم شدند, یک پیش آزمون نگارش گرفته شد و نتیجه نشان داد که همه دانشجویان از نظر توانایی نگارش انگلیسی همگون هستند. به هر کدام از این سه گروه آموزش نگارش با استفاده از ابزار اینترنتی ویژه ای داده شد: یک گروه از طریق وبلاگ, گروه دوم ویکی و سومین گروه پادکست. پس از یک دوره دو ماه و نیم, دانشجویان در یک پس آزمون نگارش شرکت کردند. مقایسه اختلاف نمرات پیش و پس آزمون نشان داد علیرغم اینکه که قدرت نگارش دانشجویان در هر سه گروه افزایش داشته, از نظر آماری تفاوت عملکرد آنان در گروههای مختلف معنادار نبوده است. بدین ترتیب, هر سه ابزار اینترنتی به یک نسبت به یادگیری نگارش دانشجویان کمک نموده است. از طرف دیگر نتایج حاصل از این تحقیق نمایانگر این بود که جنسیت دانشجویان هیچ نقشی در عملکرد آنان در گروههای مختلف نداشته است. نتایج حاصله از این مطالعه به مدرسین زبان کمک میکند تا از ابزارهای موجود در اینترنت بخصوص ابزارهای یاد شده, در جهت ارتقاء دانش زبانی فراگیران ,صرفنظر از جنسیت آنان, استفاده نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهجت، فاطمه، یمینی، مرتضی، و باقری، محمدصادق. (1390). کاربرد ابزارهای شبکه در یادگیری مهارت نگارش فراگیران زبان انگلیسی: وبلاگ, ویکی و پادکست. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 4(1 (پیاپی 8))، 27-49. SID. https://sid.ir/paper/181399/fa

    Vancouver: کپی

    بهجت فاطمه، یمینی مرتضی، باقری محمدصادق. کاربرد ابزارهای شبکه در یادگیری مهارت نگارش فراگیران زبان انگلیسی: وبلاگ, ویکی و پادکست. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1390؛4(1 (پیاپی 8)):27-49. Available from: https://sid.ir/paper/181399/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه بهجت، مرتضی یمینی، و محمدصادق باقری، “کاربرد ابزارهای شبکه در یادگیری مهارت نگارش فراگیران زبان انگلیسی: وبلاگ, ویکی و پادکست،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 8)، pp. 27–49، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181399/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا