مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر فرایندهای بازنگری- شفاهی چند مرحله ای بر پیشرفت نوشتار استدلالی زبان آموزان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 78 | صفحه پایان 98

چکیده

 هدف این مطالعه بررسی نقش دو فرایند بازنگری-شفاهی چند مرحله ای به عنوان ابزار ارائه بازخورد بر پیشرفت نوشتار استدلالی زبان آموزان ایرانی بود. 45 دانشجوی زبان انگلیسی بطور تصادفی به سه گروه تقسیم شدند. به افراد سه گروه سه تکلیف نوشتار استدلالی داده شد که هر یک نیازمند سه پیش نویس مجزا بود. افراد گروه کنترل انشاءهایشان را در پاسخ به بازخورد کتبی معلم اصلاح نمودند, درحالیکه افراد دو گروه آزمایش گفتگوهای بازنگری-شفاهی با معلم یا همتای خود را تجربه کردند. دو دسته داده کمی و کیفی گردآوری شد: انشاءهای استدلالی نوشته شده در ابتدا و انتهای دوره و مصاحبه. نتایج بخش کمی مطالعه حاکی از عملکرد بهتر معنادار دو گروه آزمایش بود. بعلاوه, طبق نتایج مصاحبه, تفاوتهایی در رابطه با تاثیر بازخورد دریافت شده بین دو گروه آزمایش مشاهده گردید. افراد گروه همتا-محور توجه بیشتر به ساختارهای بلاغی و توانایی اصلاح خطاهای سطحی را گزارش کردند. در حالیکه, گروه بازنگری معلم-محور مسائل نوشتاری کلی تر از جمله محتوی, ساماندهی ایده ها, و گفتمان را بیان نمودند. نتایج بدست آمده خاطر نشان می سازد که شکل دهی مشترک نقشهای مشارکتی و تلفیق خاص مذاکره و حمایت به معلم اجازه میدهد تا فضای مذاکره حمایتی و پشتیبانی متناسب با دانش فراگیران را در گروه معلم-محور ارائه دهد تا مشارکت بیشتر فراگیر را باعث شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، فرخ لقا. (1390). تاثیر فرایندهای بازنگری- شفاهی چند مرحله ای بر پیشرفت نوشتار استدلالی زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 4(1 (پیاپی 8))، 78-98. SID. https://sid.ir/paper/181402/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری فرخ لقا. تاثیر فرایندهای بازنگری- شفاهی چند مرحله ای بر پیشرفت نوشتار استدلالی زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1390؛4(1 (پیاپی 8)):78-98. Available from: https://sid.ir/paper/181402/fa

    IEEE: کپی

    فرخ لقا حیدری، “تاثیر فرایندهای بازنگری- شفاهی چند مرحله ای بر پیشرفت نوشتار استدلالی زبان آموزان ایرانی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 8)، pp. 78–98، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181402/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button