مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

715
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

780
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی شیوه ها و راهبردهای ارتباطی در سازمان های مجازی و الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 60

چکیده

 در پی رشد تکنولوژی های ارتباطی و به دنبال آن گسترش سازمان­ های مجازی و الکترونیکی, ارتباطات مجازی که بخش عظیمی از روند توسعه این سازمان­ ها را تشکیل می­ دهد, یکی از مسائل مهم مدیریتی سازمان­ های مجازی محسوب می­ شود؛ لذا وجود راهبرد­ های ارتباطی اثربخش در سطوح مختلف ارتباطی یکی از عوامل اصلی دستیابی به اهداف در این سازمان­ ها است. در این پژوهش به صورت تجربی میزان اثربخشی راهبردهای ارتباطی در سه سطح ارتباط با کارکنان, تأمین­ کنندگان و مشتریان بر دستیابی به اهداف سازمانی, مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور ابتدا یک چارچوب مبتنی بر دستاوردها و تحقیقات قبلی تعیین و سپس یک مدل مفهومی پیشنهادی بر اساس مطالعات نظری طراحی شد. پس از آزمون خبرگی مدل مذکور, بر اساس چارچوب طراحی شده استراتژی­ های ارتباطی کاربردی در سازمان شناسایی و در قالب 3 فرضیه و با ابزار اندازه ­ گیری پرسشنامه نسبت به ارزیابی اثربخشی آن­ ها اقدام شده است. نتیجه ی این پژوهش نشان می­ دهد راهبردهای ارتباطی سازمان در دو سطح ارتباط با کارکنان (006/0pvalue=) و مشتریان (01/0pvalue=), بر دستیابی به اهداف سازمان اثربخش بوده است و سازمان را در رسیدن به اهداف یاری کرده است. در آخر راهبردهای ارتباطی اثربخش و راهبردهای ارتباطی کلیدی برای هر یک از اهداف سازمانی مشخص شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بنیادی نائینی، علی، فاتحی، مونا، و کامفیروزی، محمدحسن. (1392). اثربخشی شیوه ها و راهبردهای ارتباطی در سازمان های مجازی و الکترونیکی. مطالعات مدیریت راهبردی، 4(16 )، 39-60. SID. https://sid.ir/paper/181505/fa

    Vancouver: کپی

    بنیادی نائینی علی، فاتحی مونا، کامفیروزی محمدحسن. اثربخشی شیوه ها و راهبردهای ارتباطی در سازمان های مجازی و الکترونیکی. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1392؛4(16 ):39-60. Available from: https://sid.ir/paper/181505/fa

    IEEE: کپی

    علی بنیادی نائینی، مونا فاتحی، و محمدحسن کامفیروزی، “اثربخشی شیوه ها و راهبردهای ارتباطی در سازمان های مجازی و الکترونیکی،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 4، no. 16 ، pp. 39–60، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181505/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button