مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

877
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اندازه گیری نوآوری در شرکت های هلدینگ

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 123

چکیده

 استفاده از ساختار شرکت های مادر تخصصی در بسیاری از کشورهای پیشرفته و در کشور ما متداول شده است. تشکیل این شرکت ها باعث می شود از قِبَل هم­ افزایی رخ داده میان شرکت های زیرمجموعه, ارزشی ویژه خلق گردد. از طرفی, در فضای بی ثبات و غیرقابل پیش بینی عصر کنونی, آنچه که سازمان ها به ­ شدت به آن نیازمندند کسب مزیت رقابتی است و این امر میسر نمی گردد مگر با نوآوری و خلاقیت. یکی از کارهایی که شرکت های مادر تخصصی برتر دنیا به منظور گسترش خلاقیت و نوآوری در شرکت های زیرمجموعه انجام می دهند, اندازه گیری نوآوری در شرکت های زیرمجموعه و انتخاب نوآورترین شرکت و در نهایت تشویق آن شرکت است. در این مقاله به ارائه ابعاد مدلی می ­ پردازیم که به ­ وسیله آن یک شرکت مادر تخصصی می تواند شرکت های زیرمجموعه ی خود را از نظر میزانِ نوآور بودن, پایش کرده و نوآورترین شرکت را مشخص کند. نوآوری ویژه در این مقاله, به­ کارگیری روش تحقیق نظریه مبنایی در رسیدن به مدل اندازه گیری نوآوری است. مدل استخراج شده شامل چهار سطح می باشد که در سطح اول دو بعد افزایش درآمد حاصل از فروش محصولات جدید و کاهش هزینه ناشی از به­ کارگیری فرایندهای بهینه؛ در سطح دوم دو بعد افزایش آگاهی مشتریان و تأمین کنندگان, توسعه شبکه ای از همکاران؛ در بعد سوم سه هدف توسعه سبد کسب ­ و­ کارها و محصولات, بهبود فرایندهای سازمانی و افزایش آگاهی از فناوری ها و روش های جدید و در بعد چهارم بهبود محیط کار, استقرار زیرساخت های نوآوری و بهبود سیستم های جذب و نگهداری کارکنان قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرمحمدی، سیدمحمد، ایزدخواه، محمدمهدی، و حسینی، سیدمحمدحسین. (1392). اندازه گیری نوآوری در شرکت های هلدینگ. مطالعات مدیریت راهبردی، 4(13 )، 101-123. SID. https://sid.ir/paper/181512/fa

    Vancouver: کپی

    میرمحمدی سیدمحمد، ایزدخواه محمدمهدی، حسینی سیدمحمدحسین. اندازه گیری نوآوری در شرکت های هلدینگ. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1392؛4(13 ):101-123. Available from: https://sid.ir/paper/181512/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد میرمحمدی، محمدمهدی ایزدخواه، و سیدمحمدحسین حسینی، “اندازه گیری نوآوری در شرکت های هلدینگ،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 4، no. 13 ، pp. 101–123، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181512/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button