مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,929
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,444
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جهت گیری استراتژیک و قابلیت های بازاریابی

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 166

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر جهت ­ گیری استراتژیک بر قابلیت­ های بازاریابی در سازمان است. روش تحقیق ماهیتی پیمایشی کاربردی دارد. پرسشنامه این تحقیق میان مدیران بانک­ های ملت شهر مشهد, جهت جمع ­ آوری داده­ ها توزیع شد. روایی سازه با­ استفاده از تحلیل عاملی تأییدی مورد بررسی قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ بزرگ­ تر از 70/. برای سازه های مختلف پرسشنامه, پایایی آن را مورد تأیید قرار داد. برای آزمون فرضیه ­ ها از روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان دادند که جهت ­ گیری استراتژیک مشتری مداری, رقیب مداری و گرایش به نوآوری بر قابلیت­ های بازاریابی تاثیرگذار هستند و فرضیه­ های مرتبط با آن­ ها مورد تایید قرار گرفت ولی نتایج نشان دادند که هزینه­ گرایی بر قابلیت­ های بازاریابی تاثیری ندارد و فرضیه مرتبط با آن نیز مورد تایید قرار نگرفت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیم نیا، فریبرز، کفاش پور، آذر، و پوررضا، ملیحه. (1391). جهت گیری استراتژیک و قابلیت های بازاریابی. مطالعات مدیریت راهبردی، 3(12 )، 145-166. SID. https://sid.ir/paper/181572/fa

    Vancouver: کپی

    رحیم نیا فریبرز، کفاش پور آذر، پوررضا ملیحه. جهت گیری استراتژیک و قابلیت های بازاریابی. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1391؛3(12 ):145-166. Available from: https://sid.ir/paper/181572/fa

    IEEE: کپی

    فریبرز رحیم نیا، آذر کفاش پور، و ملیحه پوررضا، “جهت گیری استراتژیک و قابلیت های بازاریابی،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 3، no. 12 ، pp. 145–166، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181572/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button