Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,820
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,338
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آمیخته بازاریابی راهبردی در صنعت گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 68

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی نقش راهبردی عناصر آمیخته بازاریابی در ارتقای جایگاه صنعت گردشگری استان سمنان بر اساس مفهوم چرخه حیات مناطق گردشگری از دیدگاه بوهالیس می باشد. بدین منظور ابتدا با استفاده از داده های ارائه شده توسط سازمان های تخصصی گردشگری و مراجع آماری ذیربط و بکارگیری 15 شاخص مختلف و بهره گیری از تکنیک موریس, جایگاه استان سمنان در صنعت گردشگری در میان استان های کشور مشخص شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که این استان علی رغم دارا بودن جاذبه های بی شمار طبیعی, تاریخی و مذهبی, در میان 30 استان مورد مطالعه در زمینه تسهیلات و زیرساخت های گردشگری, رتبه 26 را به خود اختصاص داده و در گروه استان های محروم در این خصوص قرار گرفته است. در ادامه با استفاده از روش تحقیق پیمایشی و میدانی و بهره گیری از نظرات صاحب نظران و خبرگان امر, اثر هر یک از عوامل آمیخته بازاریابی گردشگری بر ارتقای جایگاه این صنعت در استان سمنان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل های آماری نشان داد که تمامی عناصر آمیخته بازاریابی گردشگری بر ارتقای جایگاه و توسعه این صنعت تاثیرگذار می باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امین بیدختی، علی اکبر، زرگر، سیدمجتبی، و نظری، ماشااله. (1389). آمیخته بازاریابی راهبردی در صنعت گردشگری. مطالعات مدیریت راهبردی، 1(3)، 49-68. SID. https://sid.ir/paper/181619/fa

    Vancouver: کپی

    امین بیدختی علی اکبر، زرگر سیدمجتبی، نظری ماشااله. آمیخته بازاریابی راهبردی در صنعت گردشگری. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1389؛1(3):49-68. Available from: https://sid.ir/paper/181619/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر امین بیدختی، سیدمجتبی زرگر، و ماشااله نظری، “آمیخته بازاریابی راهبردی در صنعت گردشگری،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 1، no. 3، pp. 49–68، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181619/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا