مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

736
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین و ارزیابی الگوی وفاداری رضایت از کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 153

چکیده

 مشتریان رضایت مندی که همچنان وفادار باقی می مانند, دوباره اقدام به خرید کرده و مشتریان دیگر را نیز دعوت به خرید از شرکت می کنند, در چنین شرایطی بانک ها توجه ویژه ای نسبت به بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی خود جهت افزایش رضایت مشتریان و ایجاد وفاداری به نام تجاری خود دارند. در این راستا پژوهش حاضر با هدف شناسایی, توصیف و بررسی مهم ترین عوامل تأثیرگذار کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی بر وفاداری به نام تجاری و رضایت مشتریان در بانک ها می باشد و در نهایت با بررسی رابطه میان ابعاد این سه متغیر, راهکارهایی ارائه شده است. مدل ارائه شده بر حسب مدل های کیفیت خدمات الکترونیکی, وفاداری به نام تجاری و رضایت مشتری می باشد. به همین منظور پرسشنامه با استفاده از مدل سروکوال مشتریان و بهره گیری از متغیرهای تأثیرگذار بر کیفیت خدمات خدمات الکترونیک طراحی و با توزیع در سه شعبه برتر بانک کشاورزی در تهران, 191 پرسشنامه جمع آوری شد. نتایج بر اساس تحلیل رگرسیون و همبستگی گویای آن است که توجه بیشتر در بلندمدت بر بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی, باعث وفاداری و رضایت بیشتر مشتریان می شود که این مهم باعث سود بیشتر, جایگاه بهتر بانک می شود. مشتریان رضایتمندی که همچنان وفادار باقی می مانند, دوباره اقدام به خرید کرده و مشتریان دیگر را نیز دعوت به خرید از شرکت می کنند, در چنین شرایطی بانک ها توجه ویژه ای نسبت به بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی خود جهت افزایش رضایت مشتریان و ایجاد وفاداری به نام تجاری خود دارند. دراینراستاپژوهشحاضرباهدفشناسایی, توصیف و بررسی مهم ترینعواملتأثیرگذار کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکیبر وفاداری به نام تجاری و رضایت مشتریان در بانک ها می باشد و در نهایتبا بررسی رابطه میان ابعاد این سه متغیر, راهکارهایی ارائه شده است. مدلارائهشدهبرحسبمدل های کیفیت خدمات الکترونیکی, وفاداری به نام تجاری و رضایت مشتری می باشد. بههمینمنظورپرسشنامه بااستفادهازمدلسروکوال مشتریانوبهره گیریازمتغیرهایتأثیرگذاربر کیفیت خدمات خدماتالکترونیکطراحیوبا توزیع در سه شعبهبرتربانک کشاورزی در تهران, 191 پرسشنامه جمع آوری شد. نتایج بر اساس تحلیل رگرسیون و همبستگیگویای آن است که توجه بیشتر در بلندمدت بر بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی, باعث وفاداری و رضایت بیشتر مشتریان می شود که این مهم باعث سود بیشتر, جایگاه بهتر بانک می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قره چه، منیژه، اخوان خرازیان، مریم، و احمدی، محمدحسن. (1393). تبیین و ارزیابی الگوی وفاداری رضایت از کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی. مطالعات مدیریت راهبردی، 5(18 )، 133-153. SID. https://sid.ir/paper/181640/fa

    Vancouver: کپی

    قره چه منیژه، اخوان خرازیان مریم، احمدی محمدحسن. تبیین و ارزیابی الگوی وفاداری رضایت از کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1393؛5(18 ):133-153. Available from: https://sid.ir/paper/181640/fa

    IEEE: کپی

    منیژه قره چه، مریم اخوان خرازیان، و محمدحسن احمدی، “تبیین و ارزیابی الگوی وفاداری رضایت از کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 5، no. 18 ، pp. 133–153، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181640/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button