مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

689
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین و آزمون راهبرد تعامل قابلیت های یادگیری، نوآوری و مزیت رقابتی پایدار

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 132

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف بررسی روابط بین متغیرهای قابلیت یادگیری بازار, قابلیت بازاریابی و نوآوری سازمانی با مزیت رقابتی پایدار انجام گرفته است. این تحقیق از حیث یافته های آن از نوع توسعه ای است, که با روش پیمایشی و روش همبستگی صورت پذیرفته است. جامعه آماری تحقیق, مدیران و کارشناسان مرتبط با بازاریابی و روابط با مشتریان بانک های شهر تهران (25 بانک دولتی و خصوصی) در حدود 135 نفر می باشد که به دلیل محدودیت جامعه, کل آن مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق از آمار توصیفی برای تحلیل متغیرهای جمعیت شناختی و آمار استنباطی نظیر آزمون نرمال بودن, ضریب همبستگی اسپیرمن, آزمون کای اسکور, رگرسیون تک متغیره و چند متغیره و تحلیل مسیر, جهت تعیین ارتباط بین متغیرهای تحقیق استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین دو متغیر قابلیت یادگیری بازار و مزیت رقابتی پایدار رابطه معنا داری وجود دارد, اما در آزمون رگرسیون مشخص گردید که این متغیر تاثیر معنا داری بر مزیت رقابتی پایدار ندارد. نتایج همچنین نشان داده است که بین متغیرهای قابلیت بازاریابی و مزیت رقابتی پایدار, قابلیت یادگیری بازار و نوآوری سازمانی, قابلیت بازاریابی و نوآوری سازمانی, قابلیت یادگیری بازار و قابلیت بازاریابی, نوآوری سازمانی و مزیت رقابتی پایدار, رابطه معنا داری و رابطه خطی وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیعی نیک آبادی، محسن، و زمانلو، شمس الضحی. (1391). تبیین و آزمون راهبرد تعامل قابلیت های یادگیری, نوآوری و مزیت رقابتی پایدار. مطالعات مدیریت راهبردی، 3(9 )، 115-132. SID. https://sid.ir/paper/181762/fa

    Vancouver: کپی

    شفیعی نیک آبادی محسن، زمانلو شمس الضحی. تبیین و آزمون راهبرد تعامل قابلیت های یادگیری, نوآوری و مزیت رقابتی پایدار. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1391؛3(9 ):115-132. Available from: https://sid.ir/paper/181762/fa

    IEEE: کپی

    محسن شفیعی نیک آبادی، و شمس الضحی زمانلو، “تبیین و آزمون راهبرد تعامل قابلیت های یادگیری, نوآوری و مزیت رقابتی پایدار،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 3، no. 9 ، pp. 115–132، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181762/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button