مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

893
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی سنجش هوشمندی کسب وکار در صنعت تلکام

صفحات

 صفحه شروع 267 | صفحه پایان 281

چکیده

 هدف این پژوهش, ارائه الگوی سنجش سیستم هوشمندی کسب وکار با استفاده از رویکرد آمیخته است. در این مقاله, ابتدا مبانی نظری پژوهش بررسی شده و سپس, با مرور پژوهش های پیشین, شاخص های سنجش سیستم هوشمندی کسب وکار استخراج شده است. در ادامه, متغیرهای اولیه استخراج شده با روش کیفی و با گروه های کانونی غربال و متغیرهای مناسب به منظور طراحی مدل و سنجش آن تایید شدند. جامعه آماری شامل مدیران, روسا و کارشناسان کسب وکار یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور است و نمونه آماری به صورت سرشماری جامعه آماری انتخاب شد. در ادامه, داده های کمی پژوهش با پرسشنامه جمع آوری و با توجه به این که جامعه آماری سرشماری شده بود, با روش های آمار توصیفی و ماتریس اهمیت-عملکرد تحلیل شد. نتایج نشان داد که وضعیت سیستم هوشمندی کسب وکار در سطح متوسط رو به بالایی است؛ اما سطح ابعاد آن باهم متفاوت اند. هوشمندی فناورآنه و هوشمندی رقبا در وضعیت مطلوبی قرار دارند و وضعیت هوشمندی بازار در سطح متوسط روبه بالا و نزدیک به مطلوب است؛ اما سطح هوشمندی راهبردی ضعیف ارزیابی شد. بر اساس ماتریس اهمیت-عملکرد در مجموع هوشمندی فناورآنه, هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازار در ناحیه قوت های سیستم هوشمندی کسب وکار قرار گرفتند؛ اما هوشمندی راهبردی در ناحیه ضعف های کلیدی سیستم هوشمندی کسب وکار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی زاد، آرمان، عباسی، ابراهیم، و رحیم پور، مهین. (1395). الگوی سنجش هوشمندی کسب وکار در صنعت تلکام. مطالعات مدیریت راهبردی، 7(28 )، 267-281. SID. https://sid.ir/paper/181778/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی زاد آرمان، عباسی ابراهیم، رحیم پور مهین. الگوی سنجش هوشمندی کسب وکار در صنعت تلکام. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1395؛7(28 ):267-281. Available from: https://sid.ir/paper/181778/fa

    IEEE: کپی

    آرمان احمدی زاد، ابراهیم عباسی، و مهین رحیم پور، “الگوی سنجش هوشمندی کسب وکار در صنعت تلکام،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 7، no. 28 ، pp. 267–281، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181778/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button