مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

518
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتباریابی مدل موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 171

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر, طراحی و اعتباریابی مدل موقعیت یابی استراتژیک شرکت پتروشیمی بیستون می باشد. جامعة آماری تحقیق, شرکت پتروشیمی بیستون و نمونة آماری 151 نفر از مدیران, مهندسان وکارشناسان شرکت می-باشد. ابزار جم ع آوری داده ها, پرسشنامة بسته می باشد که پس از دریافت نظرات نخبگان صنعت و دانشگاه, نهایی شده و مورد سنجش قرار گرفته است. روایی محتوا و پایایی پرسشنامه با استفاده از قضاوت اساتید و خبرگان و روش ضریب آلفای کرونباخ (978/0= آلفا) مورد تأیید قرار گرفته و برای اعتباریابی مدل از نرم افزار آموس و معادلات ساختاری (SEM) بهره گیری شده است, برای ترکیب متغیرها از تحلیل رگرسیون خطی و چندمتغیره کمک گرفته و از تحلیل عاملی مؤلفة اصلی, به آزمون سؤالات تحقیق و استخراج مدل نهایی تحقیق پرداخته شده است. متغیرهای ادراکی, متغیرهای زمینه های, متغیرهای آمیختة بازاریابی و متغیرهای محیطی بر موقعیت یابی استراتژیک (شامل چهار مؤلّفة رشد و سودآوری, سهم نسبی بازار, توان رقابت و جذب مشتریان) در شرکت پتروشیمی بیستون اثرگذار هستند, ضمن اینکه میان این متغیرها نیز رابطة مثبت و معناداری وجود دارد. در رده بندی متغیرهای موقعیت یابی استراتژیک, متغیر سهم نسبی بازار دارای بیشترین تأثیر و متغیر جذب مشتریان نسبت به سایر متغیرها دارای کمترین تأثیر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فروزنده دهکردی، لطف اله، حمیدی زاده، محمدرضا، امینی، محمدتقی، و اعظمی، محسن. (1393). طراحی و اعتباریابی مدل موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی. مطالعات مدیریت راهبردی، 5(19 )، 135-171. SID. https://sid.ir/paper/181793/fa

    Vancouver: کپی

    فروزنده دهکردی لطف اله، حمیدی زاده محمدرضا، امینی محمدتقی، اعظمی محسن. طراحی و اعتباریابی مدل موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1393؛5(19 ):135-171. Available from: https://sid.ir/paper/181793/fa

    IEEE: کپی

    لطف اله فروزنده دهکردی، محمدرضا حمیدی زاده، محمدتقی امینی، و محسن اعظمی، “طراحی و اعتباریابی مدل موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 5، no. 19 ، pp. 135–171، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181793/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button