مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,261
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارت های ارتباطی آنان در سازمان تامین اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 128

چکیده

 هدف مقاله حاضر بررسی تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارت های ارتباطی آنان در سازمان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی می باشد. در این پژوهش تاثیر هوش اخلاقی مدیران و ابعاد آن شامل درستکاری, مسوولیت پذیری, دلسوزی, و بخشش بر مهارت های ارتباطی مدیران مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر مدیران عالی و میانی واحدهای بیمه ای و درمانی سازمان مورد مطالعه به تعداد 249 نفر می باشد. حجم نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران, 151 نفر برآورد شده است. روش نمونه گیری به صورت تصادفی طبقه ای می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات در پژوهش حاضر پرسشنامه می باشد. روایی پرسشنامه به صورت صوری است. پایایی پرسشنامه توسط آزمون آلفای کرونباخ برای سوال های هوش اخلاقی و مهارت های ارتباطی پرسشنامه به ترتیب با اعتبار 0.838 و 0.726 مورد تایید قرار گرفته است. برای آزمون فرضیه های پژوهش از آزمون های r پیرسون و رگرسیون دو متغیره استفاده شده است. نتایج حاصل بیانگر آن است که هوش اخلاقی مدیران و ابعاد چهارگانه آن بر مهارت های ارتباطی آنان در سازمان مورد مطالعه تاثیر دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اسگندری، غلامرضا، اسگندری، کریم، بیک زاد، جعفر، و کردبچه، شیما. (1391). تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارت های ارتباطی آنان در سازمان تامین اجتماعی. مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، 6(21)، 105-128. SID. https://sid.ir/paper/181803/fa

Vancouver: کپی

اسگندری غلامرضا، اسگندری کریم، بیک زاد جعفر، کردبچه شیما. تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارت های ارتباطی آنان در سازمان تامین اجتماعی. مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)[Internet]. 1391؛6(21):105-128. Available from: https://sid.ir/paper/181803/fa

IEEE: کپی

غلامرضا اسگندری، کریم اسگندری، جعفر بیک زاد، و شیما کردبچه، “تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارت های ارتباطی آنان در سازمان تامین اجتماعی،” مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، vol. 6، no. 21، pp. 105–128، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181803/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button