مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,934
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

794
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موانع جذب حامیان مالی در صنعت ورزش استان آذربایجان شرقی

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 164

چکیده

 سرمایه گذاری حامیان در صنعت ورزش به عنوان عنصر آمیخته بازاریابی ورزشی, از منابع اصلی و رایج در این صنعت به شمار می رود. با این حال, موانعی در راستای جذب حامیان مالی در صنعت ورزش وجود دارد. در این راستا, مطالعه حاضر به بررسی و شناخت موانع جذب حامیان مالی در صنعت ورزش استان آذربایجان شرقی پرداخته است. ابزار اندازه گیری, پرسشنامه محقق ساخته ای a=0.813)) است که روایی آن نیز به تایید گروهی از متخصصان رسیده است. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه مدیران کارخانجات و شرکت های خصوصی, روسای هیات ها و مدیران باشگاه های ورزشی استان آذربایجان شرقی تشکیل می دهند. داده ها با استفاده از روش آماری توصیفی و استنباطی (آمار ناپارامتریک یو من ویتنی) در سطح معنی داری P<0.05 تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که در عامل های عدم بهره گیری از مزایای معافیت های مالیاتی ناشی از تبلیغات ورزشی؛ نبود اماکن و امکانات مناسب تبلیغاتی در محل رویدادهای ورزشی؛ عدم وجود استانداردهای مالی و کاری؛ انتقال ضعیف پیام تجاری شرکت؛ وقت گیر بودن؛ عدم اطمینان حامیان در سرمایه گذاری در صنعت ورزش به دلیل مشخص نبودن آینده سرمایه گذاری و عدم بهره گیری از مدیران متخصص ورزشی, بین دیدگاه های مدیران شرکت های خصوصی و مدیران ورزشی در رابطه با موانع حمایت مالی ورزشی تفاوت معنی داری وجود دارد ( .(P<0.05اما در رابطه با دیگر عوامل تفاوت معنی داری بین گروه ها مشاهده نشد .(P>0.05) در نهایت مدیران و مسوولین ورزشی بایستی با بهره گیری از متخصصان بازاریابی ورزشی, ایجاد شرایط مناسب جهت ارتباط بهتر دولت با شرکت ها, پوشش رسانه ای, تبلیغات و اماکن و امکانات مناسب تبلیغاتی و نیز با جذب بازیکنان و مربیان مشهور, در راستای رفع موانع جذب حامیان مالی ورزشی شرایط مناسب و بهینه ای را ایجاد نمایند تا حامیان با اطمینان بیشتری در این صنعت سرمایه گذاری نمایند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سیدعامری، میرحسن، محرم زاده، مهرداد، بشیری، مهدی، و هادی، حمداله. (1388). بررسی موانع جذب حامیان مالی در صنعت ورزش استان آذربایجان شرقی. مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، 3(10)، 147-164. SID. https://sid.ir/paper/181837/fa

Vancouver: کپی

سیدعامری میرحسن، محرم زاده مهرداد، بشیری مهدی، هادی حمداله. بررسی موانع جذب حامیان مالی در صنعت ورزش استان آذربایجان شرقی. مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)[Internet]. 1388؛3(10):147-164. Available from: https://sid.ir/paper/181837/fa

IEEE: کپی

میرحسن سیدعامری، مهرداد محرم زاده، مهدی بشیری، و حمداله هادی، “بررسی موانع جذب حامیان مالی در صنعت ورزش استان آذربایجان شرقی،” مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، vol. 3، no. 10، pp. 147–164، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181837/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button