مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,930
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

865
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتریان بر اساس سیستم استنتاج فازی (مطالعه موردی)

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 160

چکیده

 متناسب ساختن عرضه با نیازمندی ها و ارائه ارزش برتر به مشتریان, از اهداف اصلی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است و میزان اثربخشی آن, نقش مهمی در کسب مزیت رقابتی ایفا می کند. بر همین اساس, هدف تحقیق حاضر ارائه مدلی برای ارزیابی اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتریان با رویکرد فازی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مشتریان صنایع ماشین سازی تبریز کار می باشد. به همین منظور بر اساس دیدگاه کیم و کیم (2009) پرسش نامه ای طراحی و روایی و پایایی آن مورد سنجش و تایید قرار گرفت. در راستای انجام تحقیق, مدلی پنج مرحله ای بر مبنای منطق فازی طراحی گردید. در مرحله اول, سیستمی فازی طراحی شده که ورودی های آن شامل چهار بعد اثربخشی CRM و خروجی آن, نمره اثربخشی CRM می باشد. در مرحله دوم, ورودی ها و خروجی ها پس از افرازبندی به اعداد فازی تبدیل شد. در مرحله سوم, قوانین استنتاج تبیین شد و در مرحله چهارم, فازی زدائی انجام گرفت . در مرحله نهایی, مدل آزمون ارزیابی شد و نتیجه آن اعتبار بالا را نشان داد. در نهایت, با استفاده از مدل طراحی شده, میزان اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتریان در شرکت صنایع ماشین سازی تبریز کار ارزیابی و نتایج نشان داده که اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتریان در شرکت مذکور با درجه عضویت 0.748, در حد متوسط می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تقی زاده، هوشنگ. (1394). ارزیابی اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتریان بر اساس سیستم استنتاج فازی (مطالعه موردی). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، 9(34)، 139-160. SID. https://sid.ir/paper/181946/fa

    Vancouver: کپی

    تقی زاده هوشنگ. ارزیابی اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتریان بر اساس سیستم استنتاج فازی (مطالعه موردی). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)[Internet]. 1394؛9(34):139-160. Available from: https://sid.ir/paper/181946/fa

    IEEE: کپی

    هوشنگ تقی زاده، “ارزیابی اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتریان بر اساس سیستم استنتاج فازی (مطالعه موردی)،” مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، vol. 9، no. 34، pp. 139–160، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181946/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا