مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,192
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,265
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر پرستیژ، تمایز، تجربه، منافع اجتماعی برند بر بهره وری برند به واسطه جذابیت برند و شناسایی برند مشتری (مورد مطالعه چرم تبریز)

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 142

چکیده

 چرم یکی از جذاب ترین و پر سودترین صنایع و تجارت جهان به شمار می رود, چرا که ارزش افزوده بسیاری را عاید فعالان خود می-کند. با این حال شرایط صنعت چرم در ایران, وضعیتی متفاوت با جایگاه مورد انتظار دارد و همچنان با سطح مورد نظر در امرتولید و صادرات فاصله دارد. هدف از این مطالعه ایجاد و گسترش اهمیت برند ملی در بین واحدهای تولید کننده برند چرم تبریز و بررسی پیامدهای حاصل از این فرایند و کمک به بهره وری برند سازمان می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش در زمره ی تحقیقات توصیفی پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری این پژوهش کلیه مشتریان و مصرف کنندگان برند چرم تبریز در سطح استان آذربایجان شرقی می باشد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که پرستیژ برند بر جذابیت برند تأثیر مثبت و معناداری داشته در حالیکه تأثیر همین متغیر (پرستیژ برند) بر شناسایی برند مشتری تأیید نگردید. همچنین تمایز برند, منافع اجتماعی برند و تجربه برند بر جذابیت برند و جذابیت برند نیز بر شناسایی برند مشتری و بهره وری برند تأثیرگذار است. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که تمایز برند و تجربه برند بر شناسایی برند مشتری و شناسایی برند مشتری بر بهره وری برند تأثیر معناداری دارد, ولی اثر منافع اجتماعی برند بر شناسایی برند مشتری تأیید نگردید. نتیجه گیری نهایی این این پژوهش نشان داد که برای ایجاد بهره وری برند در صنعت چرم متغیرهای تأثیرگذار زیادی را در نظر گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرمحمدی، یزدان، آبیاران، پریسا، هاشمی باغی، زینب، و طالقانی، غلامرضا. (1399). اثر پرستیژ, تمایز, تجربه, منافع اجتماعی برند بر بهره وری برند به واسطه جذابیت برند و شناسایی برند مشتری (مورد مطالعه چرم تبریز). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، 14(52 )، 117-142. SID. https://sid.ir/paper/181952/fa

    Vancouver: کپی

    شیرمحمدی یزدان، آبیاران پریسا، هاشمی باغی زینب، طالقانی غلامرضا. اثر پرستیژ, تمایز, تجربه, منافع اجتماعی برند بر بهره وری برند به واسطه جذابیت برند و شناسایی برند مشتری (مورد مطالعه چرم تبریز). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)[Internet]. 1399؛14(52 ):117-142. Available from: https://sid.ir/paper/181952/fa

    IEEE: کپی

    یزدان شیرمحمدی، پریسا آبیاران، زینب هاشمی باغی، و غلامرضا طالقانی، “اثر پرستیژ, تمایز, تجربه, منافع اجتماعی برند بر بهره وری برند به واسطه جذابیت برند و شناسایی برند مشتری (مورد مطالعه چرم تبریز)،” مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، vol. 14، no. 52 ، pp. 117–142، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181952/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا