مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه میان فرهنگ بازارگرایی و بهره وری منابع انسانی؛ تبیینی از رویکرد بازار در یک سازمان تجاری

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 179

چکیده

 فرهنگ بازارگرایی شکلی از انعطاف پذیری خلاقانه است که با هدف ارزش آفرینی برای عوامل بازار به وجود می آید و در رأس آن مشتری, کانون توجه فعالیت ها قرار می گیرد. بهره وری هم با در برداشتن مفهوم کارایی به مثابه یک شاخص اقتصادی, از اهداف اصلی سازمان های تجاری محسوب می گردد. اینکه فرهنگ بازارگرایی و بهره وری منابع انسانی چه تاثیراتی بر یکدیگر القا می نمایند, محور اصلی این پژوهش است. به ویژه آن که در مطالعات مختلف, جهت علیت میان این دو متغیر و نحوه ارتباط بین آنها با نتایج متفاوتی همراه بوده است. در این پژوهش با استفاده از تکنیک علیت گرنجری و آزمون هاسمن در تخمین سیستم معادلات همزمان,رابطه علی بهره وری منابع انسانی و فرهنگ بازارگرایی آزموده شد. الگوی فرهنگ بازارگرایی, برگرفته از مدل دنیسون و الگوی بهره وری منابع انسانی مبتنی بر مدل هرسی و بلانچارد می باشد و گردآوری داده ها بر اساس مشاهده مستقیم رفتار پرسنل فروشگاه زنجیره ای یاس در شهر تهران تا رسیدن به مرحله اشباع ادامه یافت. نتایج رابطه علی دو طرفه میان متغیرهای پژوهش را تایید نمود به نحوی که از یک طرف بهره وری منابع انسانی عامل بهبود فرهنگ بازارگرایی و از سوی دیگر فرهنگ بازارگرایی به عنوان عامل ارتقای بهره وری منابع انسانی شناسایی گردیدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی خیابانی، غلامرضا، و حمدی، کریم. (1397). رابطه میان فرهنگ بازارگرایی و بهره وری منابع انسانی؛ تبیینی از رویکرد بازار در یک سازمان تجاری. مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، 11(44 )، 157-179. SID. https://sid.ir/paper/182033/fa

    Vancouver: کپی

    امینی خیابانی غلامرضا، حمدی کریم. رابطه میان فرهنگ بازارگرایی و بهره وری منابع انسانی؛ تبیینی از رویکرد بازار در یک سازمان تجاری. مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)[Internet]. 1397؛11(44 ):157-179. Available from: https://sid.ir/paper/182033/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا امینی خیابانی، و کریم حمدی، “رابطه میان فرهنگ بازارگرایی و بهره وری منابع انسانی؛ تبیینی از رویکرد بازار در یک سازمان تجاری،” مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، vol. 11، no. 44 ، pp. 157–179، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/182033/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button