مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

965
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش حافظه فعال بر بهبود مهارت خواندن دانش آموزان نارساخوان

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 35

چکیده

 در پژوهش حاضر, اثربخشی آموزش حافظه فعال بر بهبود مهارت خواندن دانش آموزان نارساخوان پایه دوم دبستان مورد بررسی قرار گرفت. طرح پژوهش, آزمایشی از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بوده است. بدین منظور از بین 195دانش آموز نارساخوان 60 دانش آموز به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و با جایگزینی تصادفی در دو گروه 30 نفری آزمایش و کنترل قرار گرفتند. برای سنجش عملکرد خواندن, از آزمون خواندن و نارساخوانی (نما) استفاده شد. پس از اجرای پیش آزمون, آموزش حافظه فعال در طی 26 جلسه به صورت انفرادی بر روی گروه آزمایش اعمال شد. داده ها با روش آمار توصیفی, آزمون t برای مقایسه میانگین های مستقل و آزمون غیر پارامتریک من ویتنی یو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد آموزش حافظه فعال سبب بهبود مهارت خواندن دانش آموزان نارساخوان گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی، فریده، و فیاض بخش، مرضیه. (1395). اثربخشی آموزش حافظه فعال بر بهبود مهارت خواندن دانش آموزان نارساخوان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 9(35 )، 13-35. SID. https://sid.ir/paper/183343/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی فریده، فیاض بخش مرضیه. اثربخشی آموزش حافظه فعال بر بهبود مهارت خواندن دانش آموزان نارساخوان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛9(35 ):13-35. Available from: https://sid.ir/paper/183343/fa

    IEEE: کپی

    فریده حمیدی، و مرضیه فیاض بخش، “اثربخشی آموزش حافظه فعال بر بهبود مهارت خواندن دانش آموزان نارساخوان،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 9، no. 35 ، pp. 13–35، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183343/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button