مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,820
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,801
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی درمانی کوتاه مدت ساختاری بر علایم اختلال نقص توجه بیش فعالی کودکان پیش دبستانی (6 ساله)

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 43

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازی درمانی کوتاه مدت ساختاری بر کنترل علایم اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD)در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی پیش دبستانی انجام گرفته است.روش پژوهش شبه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بوده است. جامعه آماری شامل کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی که به مرکز درمانی بزرگمهر مراجعه کرده بودند با استفاده از نمونه گیری دردسترس 30 کودک به طور تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند.ابزارهای مورد استفاده,آزمون CSI-4 (اسپیرافکین و گادو, 1984), فرم والد معلم و مقیاس ADHD rating scale IV فرم والدین می باشد. داده های بدست آمده از دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس تک متغیره و آزمون من ویتنی یو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج نشان داد که بر اساس ارزیابی فرم والد معلم, بازی درمانی کوتاه مدت ساختاری, باعث کاهش معنادار علایم نقص توجه و بیش فعالی در آزمودنی های گروه آزمایش, نسبت به گروه کنترل در مرحله پس آزمون شده است (P<0.001).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محب، نعیمه، امیری، شاهرخ، و بهروش، عاطفه. (1392). اثربخشی بازی درمانی کوتاه مدت ساختاری بر علایم اختلال نقص توجه بیش فعالی کودکان پیش دبستانی (6 ساله). آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 6(22)، 27-43. SID. https://sid.ir/paper/183363/fa

    Vancouver: کپی

    محب نعیمه، امیری شاهرخ، بهروش عاطفه. اثربخشی بازی درمانی کوتاه مدت ساختاری بر علایم اختلال نقص توجه بیش فعالی کودکان پیش دبستانی (6 ساله). آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1392؛6(22):27-43. Available from: https://sid.ir/paper/183363/fa

    IEEE: کپی

    نعیمه محب، شاهرخ امیری، و عاطفه بهروش، “اثربخشی بازی درمانی کوتاه مدت ساختاری بر علایم اختلال نقص توجه بیش فعالی کودکان پیش دبستانی (6 ساله)،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 6، no. 22، pp. 27–43، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183363/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button