مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,115
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,043
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبک های حل مساله و باورهای خودکارآمدی در دانش آموزان دوره دبیرستان مدارس نمونه و عادی

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 110

چکیده

 این پژوهش با هدف مقایسه سبک های حل مساله و باورهای خودکارآمدی در دانش آموزان دوره دبیرستان مدارس نمونه و عادی شهر شبستر در سال تحصیلی 1391-1390 با استفاده از روش تحقیق توصیفی پیمایشی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی دانش آموزان دبیرستان های نمونه و عادی شبستر با تعداد 3839 نفر بود و حجم نمونه 350 نفر با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی انتخاب شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر و سبک های حل مساله کسیدی و لانگ استفاده شد. داده ها بوسیله نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمون t مستقل, آزمون یومن ویتنی تجزیه و تحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان داد خودکارآمدی در دانش آموزان دبیرستان های نمونه بالاتر از دانش آموزان عادی است. و هم چنین تفاوت معنی داری بین اعتماد در حل مساله و گرایش در حل مساله در دانش آموزان نمونه و عادی به دست آمد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جعفرزاده قدیمی، اکرم، امامی پور، سوزان، سپاه منصور، مژگان، و جعفرزاده قدیمی، رباب. (1392). مقایسه سبک های حل مساله و باورهای خودکارآمدی در دانش آموزان دوره دبیرستان مدارس نمونه و عادی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 6(22)، 99-110. SID. https://sid.ir/paper/183367/fa

    Vancouver: کپی

    جعفرزاده قدیمی اکرم، امامی پور سوزان، سپاه منصور مژگان، جعفرزاده قدیمی رباب. مقایسه سبک های حل مساله و باورهای خودکارآمدی در دانش آموزان دوره دبیرستان مدارس نمونه و عادی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1392؛6(22):99-110. Available from: https://sid.ir/paper/183367/fa

    IEEE: کپی

    اکرم جعفرزاده قدیمی، سوزان امامی پور، مژگان سپاه منصور، و رباب جعفرزاده قدیمی، “مقایسه سبک های حل مساله و باورهای خودکارآمدی در دانش آموزان دوره دبیرستان مدارس نمونه و عادی،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 6، no. 22، pp. 99–110، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183367/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button