مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,869
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,318
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین انگیزه پیشرفت، منبع کنترل، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول متوسطه نواحی پنج گانه تبریز

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 66

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت, منبع کنترل, خودپنداره و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان سال اول متوسطه نواحی پنج گانه تبریز بود. جامعه آماری 26769 نفر بود که تعداد 170 نفر دختر و 214 نفر پسر به عنوان نمونه آماری و با شیوه نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای این پژوهش شامل پرسشنامه انگیزه هرمنس و پرسشنامه منبع کنترل راتر و پرسشنامه خودپنداره راجرز است.روش تحقیق این پژوهش از نوع همبستگی - توصیفی بود و برای آزمون فرضیه ها از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد.نتایج نشان داد که در دانش آموزان دختر و پسر رابطه معنادار و مثبتی بین پیشرفت تحصیلی و انگیزه پیشرفت و منبع کنترل و خودپنداره وجود دارد. بطوریکه هر قدر فرد از انگیزه پیشرفت بالاتری برخوردار باشد و منبع کنترل او درونی تر باشد و از خودپنداره بهتری برخوردار باشد از پیشرفت تحصیلی بالاتری برخوردار خواهد بود. در جهت پیش بینی متغیر پیشرفت تحصیلی, ابتدا خودپنداره و سپس انگیزه و در نهایت منبع کنترل دارای اهمیت می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خدیوی، اسداله، و وکیلی مفاخری، افسانه. (1390). رابطه بین انگیزه پیشرفت, منبع کنترل, خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول متوسطه نواحی پنج گانه تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 4(13)، 45-66. SID. https://sid.ir/paper/183385/fa

Vancouver: کپی

خدیوی اسداله، وکیلی مفاخری افسانه. رابطه بین انگیزه پیشرفت, منبع کنترل, خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول متوسطه نواحی پنج گانه تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1390؛4(13):45-66. Available from: https://sid.ir/paper/183385/fa

IEEE: کپی

اسداله خدیوی، و افسانه وکیلی مفاخری، “رابطه بین انگیزه پیشرفت, منبع کنترل, خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول متوسطه نواحی پنج گانه تبریز،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 4، no. 13، pp. 45–66، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183385/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button