مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,086
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,197
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر روش های تدریس سکوسازی، حل مساله و سنتی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 88

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تاثیر روش های تدریس فعال بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی بود و به مقایسه تاثیر روش های تدریس سکوسازی, حل مساله و سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی درس ریاضی شهرستان ورامین پرداخته شد. در یک طرح نیمه آزمایشی 45 دانش آموز به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله انتخاب و به طور تصادفی در سه گروه جایگزین شدند. گروه های آزمایش به طور مجزا 10 جلسه تحت به کمک روش های سکوسازی و حل مساله آموزش دیدند و گروه کنترل با روش سنتی آموزش دید. همه گروه ها آزمون معلم ساخته پیشرفت تحصیلی را به عنوان پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری 2 ماهه تکمیل کردند. داده ها با روش کوواریانس تحلیل شدند. نتایج نشان داد در مرحله پس آزمون روش سکوسازی برخلاف روش حل مساله باعث افزایش پیشرفت تحصیلی شده است. اما در مرحله پیگیری اثر روش های تدریس سکوسازی و حل مساله در افزایش پیشرفت تحصیلی تفاوت معنی داری نداشتند. گرچه اثر روش سکوسازی زودتر از روش حل مساله بروز می کند, اما در بلند مدت میان این دو روش تدریس تفاوت معنی داری وجود ندارد. بنابراین روش های تدریس سکوسازی و حل مساله در افزایش پیشرفت تحصیلی موثر هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عاشوری، جمال، و صفاریان، محمدرضا. (1393). مقایسه تاثیر روش های تدریس سکوسازی, حل مساله و سنتی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 7(26)، 75-88. SID. https://sid.ir/paper/183401/fa

    Vancouver: کپی

    عاشوری جمال، صفاریان محمدرضا. مقایسه تاثیر روش های تدریس سکوسازی, حل مساله و سنتی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1393؛7(26):75-88. Available from: https://sid.ir/paper/183401/fa

    IEEE: کپی

    جمال عاشوری، و محمدرضا صفاریان، “مقایسه تاثیر روش های تدریس سکوسازی, حل مساله و سنتی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 7، no. 26، pp. 75–88، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183401/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button