مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,262
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,067
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش خودبالندگی مدیران مدارس در بهبود عملکرد آنان (مطالعه موردی: مدیران مدارس شهر ری)

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 124

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, تبیین نقش خودبالندگی مدیران مدارس شهر ری بر عملکرد آنان بوده است. روش پژوهش توصیفی و همبستگی و روش تحلیل از نوع مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل کلیه مدیران مدارس شهر ری بوده که با روش نمونه گیری طبقه ای با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران, حجم نمونه 180 نفر تعیین شد. از پرسش نامه خودبالندگی مدیران با پایایی (0.95) و پرسش نامه عملکرد با پایایی (0.91) برای جمع آوری داده ها استفاده شد. الگویابی مدل معادلات ساختاری نشان داد, دانش و اطلاعات بنیادی با ضریب مسیر (g=0.79 ) بر عملکرد مدیران تاثیرگذار بوده است. به عبارت دیگر, مدیرانی که بر واقعیات اساسی سازمان اشراف داشته و دانش و اطلاعات مرتبط با مدیریت بیشتری دارند, عملکرد مطلوب تری خواهند داشت. هم چنین صفات برتر خودبالندگی شامل خلاقیت, فراست ذهنی, عادات و مهارت های یادگیری متعادل و خود آگاهی نیز با ضریب مسیر (g= 0.74) بر عملکرد مدیران مدارس تاثیرگذار بوده است. نهایتا, شاخص های نیکویی برازش (GFI), شاخص برازندگی افزایشی (IFI), جذر میانگین مجذورات خطای تقریب (RMSEA), شاخص برازندگی هنجار شده (NFI) و شاخص نیکویی برازندگی تطبیقی (AGFI) تاثیر مهارت های ویژه خودبالندگی بر عملکرد مدیران مدارس را تایید نکرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابیلی، خدایار، پورکریمی، جواد، مزاری، ابراهیم، خباره، کبری، و باده بان، سودابه. (1393). تبیین نقش خودبالندگی مدیران مدارس در بهبود عملکرد آنان (مطالعه موردی: مدیران مدارس شهر ری). آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 7(26)، 103-124. SID. https://sid.ir/paper/183407/fa

    Vancouver: کپی

    ابیلی خدایار، پورکریمی جواد، مزاری ابراهیم، خباره کبری، باده بان سودابه. تبیین نقش خودبالندگی مدیران مدارس در بهبود عملکرد آنان (مطالعه موردی: مدیران مدارس شهر ری). آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1393؛7(26):103-124. Available from: https://sid.ir/paper/183407/fa

    IEEE: کپی

    خدایار ابیلی، جواد پورکریمی، ابراهیم مزاری، کبری خباره، و سودابه باده بان، “تبیین نقش خودبالندگی مدیران مدارس در بهبود عملکرد آنان (مطالعه موردی: مدیران مدارس شهر ری)،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 7، no. 26، pp. 103–124، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183407/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button