مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,290
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

952
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش راهبردهای کاهش تعلل ورزی تحصیلی در تعلل ورزی تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر تبریز

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 57

چکیده

 تعلل ورزی یا به آینده موکول نمودن کارها آنقدر متداول است که شاید بتوان آن را از تمایلات ذاتی انسان برشمرد. اگرچه تعلل ورزی همیشه مساله ساز نیست, اما در اغلب موارد می تواند از طریق ممانعت از پیشرفت و عدم دسترسی به اهداف, پیامدهای نامطلوب و جبران ناپذیری داشته باشد و یکی از انواع شایع تعلل ورزی, تعلل ورزی تحصیلی در بین دانش آموزان می باشد. از اینرو, این پژوهش نیز با هدف بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای کاهش تعلل ورزی تحصیلی در تعلل ورزی تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر تبریز انجام گرفت. به همین منظور تعداد 36 نفر از دانش آموزان دارای تعلل ورزی تحصیلی بالا که از طریق مطالعه مقدماتی و سرند کردن انتخاب شده بودند در یک طرح آزمایشی به دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. برای گروه آزمایش بسته آموزشی راهبردهای کاهش تعلل ورزی تحصیلی و برای گروه کنترل آموزش عادی روزانه اعمال شد. پیش آزمون و پس آزمون نیز با استفاده از مقیاس تعلل ورزی تحصیلی سواری (1390) اخذ شد. نتایج تحلیل کواریانس چند متغیره نشان داد که بین میانگین های دو گروه آزمایش و کنترل در مولفه تعلل ورزی تحصیلی عمدی (h= 0.125, p £ 0.05, f= 4.42) و تعلل ورزی تحصیلی ناشی از خستگی جسمی-روانی (h= 0.151, p £ 0.05, f= 5.51) تفاوت معنی داری وجود دارد ولی در مولفه تعلل ورزی تحصیلی ناشی از بی برنامه گی (p ³ 0.05, f= 0.465) تفاوت معنی داری بین گروه آزمایش و کنترل وجود ندارد. نتایج پژوهش می تواند راهنمای مشاوران و روانشناسان مدرسه در راستای کاهش تعلل ورزی تحصیلی دانش آموزان باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فتحی، آیت اله، فتحی آذر، اسکندر، بدری گرگری، رحیم، و میرنسب، میرمحمود. (1394). اثربخشی آموزش راهبردهای کاهش تعلل ورزی تحصیلی در تعلل ورزی تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 8(30)، 45-57. SID. https://sid.ir/paper/183512/fa

Vancouver: کپی

فتحی آیت اله، فتحی آذر اسکندر، بدری گرگری رحیم، میرنسب میرمحمود. اثربخشی آموزش راهبردهای کاهش تعلل ورزی تحصیلی در تعلل ورزی تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1394؛8(30):45-57. Available from: https://sid.ir/paper/183512/fa

IEEE: کپی

آیت اله فتحی، اسکندر فتحی آذر، رحیم بدری گرگری، و میرمحمود میرنسب، “اثربخشی آموزش راهبردهای کاهش تعلل ورزی تحصیلی در تعلل ورزی تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر تبریز،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 8، no. 30، pp. 45–57، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183512/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا