مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,638
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

777
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان دانشگاه اراک بر اساس مدل سروکوال

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف این پژوهش سنجش کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان دانشگاه اراک بر اساس مدل سروکوال بوده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه اراک در چهار دانشکده: ادبیات و علوم انسانی, فنی و مهندسی, علوم پایه و کشاورزی تشکیل داده است که مشتمل بر 6644 نفر بوده است, برای تعیین حجم نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد که در پایان تعداد 453 نفر مورد تحلیل قرار گرفت. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد سروکوال بوده که روایی و پایایی آن در تحقیقات قبلی به اثبات رسیده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (درصد, میانگین, نمودار, انحراف استاندارد) و از آمار استنباطی (تی تک نمونه, تحلیل واریانس یکراهه, تعقیبی شفه) استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد کیفیت خدمات آموزشی در هر 5 بعد منفی است به گونه ای که بیشترین میانگین شکاف در بعد ملموسات برابر با (-8.958), و کمترین میانگین شکاف مربوط به بعد اطمینان (-1.933) بود, همچنین نتایج نشان داد که بین ادراک دانشجویان 4 دانشکده از کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده تفاوت معنی داری وجود ندارد ولی بین انتظار دانشجویان 4 دانشکده از کیفیت خدمات آموزشی تفاوت معنی داری وجود دارد و میانگین انتظار از کیفیت خدمات آموزشی در بین دانشجویان رشته های فنی و مهندسی کمتر از دیگر دانشکده های مورد مطالعه و انتظار دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی بیشتر از سایر دانشکده ها در این پژوهش بوده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

یاسبلاغی شراهی، بهمن، هواس بیگی، فاطمه، و موسوی پور، سعید. (1394). سنجش کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان دانشگاه اراک بر اساس مدل سروکوال. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 8(30)، 29-44. SID. https://sid.ir/paper/183518/fa

Vancouver: کپی

یاسبلاغی شراهی بهمن، هواس بیگی فاطمه، موسوی پور سعید. سنجش کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان دانشگاه اراک بر اساس مدل سروکوال. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1394؛8(30):29-44. Available from: https://sid.ir/paper/183518/fa

IEEE: کپی

بهمن یاسبلاغی شراهی، فاطمه هواس بیگی، و سعید موسوی پور، “سنجش کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان دانشگاه اراک بر اساس مدل سروکوال،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 8، no. 30، pp. 29–44، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183518/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا