مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,921
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,797
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش روش مونته سوری بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی 4 و 5 ساله شهر تبریز

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 98

چکیده

 هدف اساسی این مطالعه تعیین تاثیر آموزش روش مونته سوری بر خلاقیت کودکان پیش دبستان (4 و 5 ساله) است. براساس پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل و اجرای آزمون تورنس فرم ب تصویری, اطلاعات لازم جمع آوری شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه مراکز آموزشی کودکان 4 و 5 ساله شهر تبریز که شامل 500 مرکز پیش دبستانی در سال تحصیلی 93-92 می باشند, تشکیل می دهد. نمونه در این تحقیق شامل 50 نفر نوآموز (25 نفر گروه آزمایش و 25 نفرگروه کنترل) می باشد که با روش تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. پس از برگزاری کلاس آموزشی مونته سوری طی 3 ماه و تحلیل داده ها با روش کوواریانس, نتایج نشان داد که آموزش به روش مونته سوری بر خلاقیت کودکان 4 و 5 ساله پیش دبستانی موثر بوده است. در خصوص ابعاد چهارگانه خلاقیت, روش آموزشی مونته سوری در افزایش ابعاد سیالی, انعطاف پذیری, ابتکار و بسط کودکان موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اوبالاسی، آناهیتا، و حسینی نسب، سیدداوود. (1393). بررسی تاثیر آموزش روش مونته سوری بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی 4 و 5 ساله شهر تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 7(28)، 81-98. SID. https://sid.ir/paper/183550/fa

    Vancouver: کپی

    اوبالاسی آناهیتا، حسینی نسب سیدداوود. بررسی تاثیر آموزش روش مونته سوری بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی 4 و 5 ساله شهر تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1393؛7(28):81-98. Available from: https://sid.ir/paper/183550/fa

    IEEE: کپی

    آناهیتا اوبالاسی، و سیدداوود حسینی نسب، “بررسی تاثیر آموزش روش مونته سوری بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی 4 و 5 ساله شهر تبریز،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 7، no. 28، pp. 81–98، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183550/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button