مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,175
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,099
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر نرم افزارهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم پیش از عدد ریاضی در کودکان پیش از دبستان شهر تبریز

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 78

چکیده

 هدف از این پژوهش تعیین تاثیر نرم افزارهای آموزشی در یادگیری مفاهیم پیش از عدد ریاضی شامل مفاهیم: بیشتر, کمتر - پهن, باریک - کوتاه, بلند - دور, نزدیک - سبک, سنگین - بزرگ, کوچک در کودکان دوره پیش از دبستان شهر تبریز, در سال 90-89 می باشد. برای این منظور با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای به انتخاب نمونه آماری با حجم 50 نفر دانش آموز پیش دبستانی پرداخته شد. جهت جمع آوری اطلاعات از ابزار محقق ساخته استفاده شد و پایایی آزمون نیز با استفاده از آلفای کرونباخ 0.94 به دست آمد. این پژوهش در سه مرحله اجرا شد, در مرحله اول با استفاده از ابزار محقق ساخته پیش آزمون به عمل آمد, در مرحله دوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی مفاهیم پیش از عدد آموزش داده شدند, و در مرحله سوم پس آزمون به عمل آمد تا تاثیر استفاده از نرم افزارهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم فوق مشخص گردد. نتایج پژوهش پس از مقایسه به وسیله آزمون t وابسته از پیش آزمون و پس آزمون نشان داد که, تفاوت معناداری بین یادگیری این مفاهیم در پیش آزمون و پس آزمون وجود دارد و وضعیت یادگیری دانش آموزانی که با نرم افزارهای آموزشی آموزش دیده اند بهتر شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

تیموری، زینب. (1389). بررسی تاثیر نرم افزارهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم پیش از عدد ریاضی در کودکان پیش از دبستان شهر تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 3(11)، 65-78. SID. https://sid.ir/paper/183577/fa

Vancouver: کپی

تیموری زینب. بررسی تاثیر نرم افزارهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم پیش از عدد ریاضی در کودکان پیش از دبستان شهر تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1389؛3(11):65-78. Available from: https://sid.ir/paper/183577/fa

IEEE: کپی

زینب تیموری، “بررسی تاثیر نرم افزارهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم پیش از عدد ریاضی در کودکان پیش از دبستان شهر تبریز،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 3، no. 11، pp. 65–78، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183577/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا