مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,866
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

826
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه خودکارآمدی و سلامت عمومی با کارکرد خانواده در دانش آموزان پسر اول متوسطه ناحیه 4 تبریز

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 54

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه خودکارآمدی و سلامت عمومی با کارکرد خانواده در دانش آموزان پسر سال اول متوسطه تبریز صورت گرفت. در این تحقیق همبستگی تعداد 331 دانش آموز سال اول متوسطه از بین مدارس پسرانه ناحیه 4 تبریز به روش تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه عملکرد خانواده (FAD), پرسشنامه خودکارآمدی شرر و پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) گردآوری شد. تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS و به کمک روش آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام صورت گرفت. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که با کاهش علایم جسمانی میزان کارکرد خانواده در ابعاد (نقش, آمیختگی عاطفی, کارکرد کلی) افزایش می یابد (0.01). با کاهش علایم اضطراب میزان کارکرد خانواده در ابعاد (حل مساله, ارتباط, نقش, آمیختگی عاطفی, کارکرد کلی) افزایش می یابد (0.01). با کاهش علایم افسردگی میزان کارکرد خانواده در ابعاد (ارتباط, نقش, آمیختگی عاطفی, کارکرد کلی) افزایش می یابد (0.01). با کاهش کارکرد اجتماعی میزان کارکرد خانواده در ابعاد (حل مساله, ارتباط, نقش, آمیختگی عاطفی, کارکرد کلی) افزایش می یابد (0.01). در کل بین مقیاس سلامت عمومی و کارکرد خانواده همبستگی منفی 0.47 در سطح معنی داری کم تر از 0.01 رابطه وجود دارد. بین خودکارآمدی و کارکرد خانواده در ابعاد (ارتباط, نقش, آمیختگی عاطفی, کارکرد کلی) همبستگی مثبتی 0.25 الی 0.36 وجود دارد (0.01). سه عامل افسردگی و خودکارآمدی و عملکرد اجتماعی مجموعا 35 درصد از واریانس کارکرد خانواده را پیش بینی می کنند (0.001).

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

لطفی نیا، حسین، محب، نعیمه، و عبدلی، عیسی. (1392). رابطه خودکارآمدی و سلامت عمومی با کارکرد خانواده در دانش آموزان پسر اول متوسطه ناحیه 4 تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 6(23)، 41-54. SID. https://sid.ir/paper/183605/fa

Vancouver: کپی

لطفی نیا حسین، محب نعیمه، عبدلی عیسی. رابطه خودکارآمدی و سلامت عمومی با کارکرد خانواده در دانش آموزان پسر اول متوسطه ناحیه 4 تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1392؛6(23):41-54. Available from: https://sid.ir/paper/183605/fa

IEEE: کپی

حسین لطفی نیا، نعیمه محب، و عیسی عبدلی، “رابطه خودکارآمدی و سلامت عمومی با کارکرد خانواده در دانش آموزان پسر اول متوسطه ناحیه 4 تبریز،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 6، no. 23، pp. 41–54، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183605/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button