مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,819
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,654
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین کمال گرایی و اضطراب اجتماعی با توجه به نقش واسطه ای عزت نفس در میان دانش آموزان پایه سوم دبیرستان های شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 121

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی ارتباط بین کمال گرایی و اضطراب اجتماعی با توجه به نقش واسطه ای عزت نفس در میان نوجوانان پایه سوم دبیرستان بود. بدین منظور از بین دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم دبیرستان در نواحی چهارگانه آموزش وپرورش شیراز در سال تحصیلی 91-90 نمونه ای به تعداد 222 نفر (115 دختر و 107 پسر) به شیوه نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای, انتخاب شدند و با استفاده از مقیاس های اضطراب اجتماعی جرابک (1996), عزت نفس روزنبرگ (1965) و مقیاس چند بعدی کمال گرایی هویت و فلت (1991), مورد آزمون قرار گرفتند. داده های به دست آمده با استفاده از تحلیل رگرسیون چندگانه هم زمان و از روش بار ان و کنی (1986), ارزیابی شدند. نتایج یافته ها حاکی از آن بود که کمال گرایی جامعه مدار پیش بینی کننده مثبت و معنی دار اضطراب اجتماعی می باشد. کمال گرایی جامعه مدار پیش بینی کننده منفی و کمال گرایی خودمدار پیش بینی کننده مثبت عزت نفس می باشد و عزت نفس نقش واسطه ای در ارتباط کمال گرایی جامعه مدار و اضطراب اجتماعی ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اسلمی، نگین، خیر، محمد، و هاشمی، لادن. (1392). ارتباط بین کمال گرایی و اضطراب اجتماعی با توجه به نقش واسطه ای عزت نفس در میان دانش آموزان پایه سوم دبیرستان های شهر شیراز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 6(23)، 105-121. SID. https://sid.ir/paper/183608/fa

    Vancouver: کپی

    اسلمی نگین، خیر محمد، هاشمی لادن. ارتباط بین کمال گرایی و اضطراب اجتماعی با توجه به نقش واسطه ای عزت نفس در میان دانش آموزان پایه سوم دبیرستان های شهر شیراز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1392؛6(23):105-121. Available from: https://sid.ir/paper/183608/fa

    IEEE: کپی

    نگین اسلمی، محمد خیر، و لادن هاشمی، “ارتباط بین کمال گرایی و اضطراب اجتماعی با توجه به نقش واسطه ای عزت نفس در میان دانش آموزان پایه سوم دبیرستان های شهر شیراز،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 6، no. 23، pp. 105–121، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183608/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا