مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,692
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,029
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت مهارت های ارتباطی کارکنان اداری و رابطه آن با رضایت ارباب رجوع (معلمان) آموزش پرورش ناحیه یک شهر اردبیل سال 90

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 30

کلیدواژه

رضایت ارباب رجوع (معلمان)Q2

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین وضعیت مهارت های ارتباطی کارکنان اداری و رابطه آن با رضایت ارباب رجوع (معلمان) آموزش و پرورش ناحیه یک شهر اردبیل با استفاده از روش تحقیق توصیفی همبستگی, صورت گرفته است. حجم نمونه مورد مطالعه 292 نفر از میان کلیه معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک, از طریق نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای, براساس فرمول کوکران انتخاب شد. ابزار اندازه گیری شامل, پرسشنامه رضایت شغلی سروکوال و پرسشنامه محقق ساخته مهارت های ارتباطی کارکنان بر گرفته از پرسشنامه نیم رخ مدیریتی بود. پایایی طی یک مطالعه جانبی بر روی 25 نفر از معلمان با استفاده از روش آلفای کرونباخ, مقدار آلفای پرسشنامه های مهارت های ارتباطی و رضایت به ترتیب 0.96 و 0.93, به دست آمد. تحلیل ها با استفاده از نرم افزارspss و استفاده از آمار توصیفی, رگرسیون گام به گام و ضریب همبستگی پیرسون صورت گرفت. یافته های تحقیق حاکی از آن است که؛ وضعیت مهارت های ارتباطی کارکنان اداری و رضایت ارباب رجوع در حد متوسط می باشند. تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد, به ترتیب با افزایش همدلی, بازخورد, کلامی غیرکلامی و اطلاع رسانی, میزان رضایت نیزافزایش می یابد. بین مهارت ارتباطی (اطلاع رسانی, شنودی و...) کارکنان اداری بارضایت ارباب رجوع (معلمان) همبستگی مثبت معنی داری (P<0.01) وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینی نسب، سیدداوود، و عظیمی کهن، خاطره. (1392). بررسی وضعیت مهارت های ارتباطی کارکنان اداری و رابطه آن با رضایت ارباب رجوع (معلمان) آموزش پرورش ناحیه یک شهر اردبیل سال 90. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 6(23)، 13-30. SID. https://sid.ir/paper/183612/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی نسب سیدداوود، عظیمی کهن خاطره. بررسی وضعیت مهارت های ارتباطی کارکنان اداری و رابطه آن با رضایت ارباب رجوع (معلمان) آموزش پرورش ناحیه یک شهر اردبیل سال 90. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1392؛6(23):13-30. Available from: https://sid.ir/paper/183612/fa

    IEEE: کپی

    سیدداوود حسینی نسب، و خاطره عظیمی کهن، “بررسی وضعیت مهارت های ارتباطی کارکنان اداری و رابطه آن با رضایت ارباب رجوع (معلمان) آموزش پرورش ناحیه یک شهر اردبیل سال 90،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 6، no. 23، pp. 13–30، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183612/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا