مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,482
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

858
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر اجرای آزمون های عملکردی در درس علوم تجربی در میزان پیشرفت، نگرش تحصیلی و قدرت یادداری دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان مبارکه

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 33

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر اجرای آزمون های عملکردی بر میزان پیشرفت, نگرش تحصیلی و قدرت یادداری دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان مبارکه انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش تمامی دانش آموزان دختر و پسر دوره اول متوسطه در سال تحصیلی 94–93 در شهرستان مبارکه بودند. بدین منظور از جامعه آماری مورد پژوهش که 3886 نفر مشغول به تحصیل بودند, دو دبیرستان پسرانه و دخترانه به طور تصادفی انتخاب شد, سپس از هر دبیرستان دو کلاس در پایه هفتم به طور تصادفی انتخاب, که یک کلاس گروه آزمایش و یک کلاس به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شد. روش پژوهش از نوع نیمه تجربی و طرح پژوهش پیش آزمون, پس آزمون با کنترل و پرسشنامه بود. ابزار پژوهش پیش آزمون و پس آزمون برای قدرت یادداری و پیشرفت تحصیلی و پرسشنامه محقق ساخته 30 گویه ای برای سنجش نگرش تحصیلی بود که مراحل لازم جهت سنجش روایی و پایائی آزمون ها و پرسشنامه ها انجام شد. ضریب پایایی آزمون پیشرفت تحصیلی برابر 0.88 و آزمون یادداری برابر 0.875 و پرسشنامه برابر 0.85 می باشد.روایی صوری و محتوایی آن هم مورد تایید متخصصان قرار گرفت. داده های حاصل از این پژوهش با روش تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته های اصلی به دست آمده از تحلیل کواریانس (آنکوا) نشان داد که میانگین آزمون های پیشرفت تحصیلی, یادداری و نگرش تحصیلی برحسب عضویت گروهی (گروه آزمایش و کنترل) در مرحله پس آزمون تفاوت معناداری وجود دارد (0.01>P). نتیجه اینکه بر اساس یافته های تحقیق, اجرای آزمون های عملکردی بر میزان پیشرفت و نگرش تحصیلی دانش آموزان و قدرت یادداری در درس علوم تجربی تاثیر مثبت داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نقی زاده، حمید، و سعادتمند، زهره. (1396). تاثیر اجرای آزمون های عملکردی در درس علوم تجربی در میزان پیشرفت, نگرش تحصیلی و قدرت یادداری دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان مبارکه. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 10(37 )، 13-33. SID. https://sid.ir/paper/183621/fa

    Vancouver: کپی

    نقی زاده حمید، سعادتمند زهره. تاثیر اجرای آزمون های عملکردی در درس علوم تجربی در میزان پیشرفت, نگرش تحصیلی و قدرت یادداری دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان مبارکه. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1396؛10(37 ):13-33. Available from: https://sid.ir/paper/183621/fa

    IEEE: کپی

    حمید نقی زاده، و زهره سعادتمند، “تاثیر اجرای آزمون های عملکردی در درس علوم تجربی در میزان پیشرفت, نگرش تحصیلی و قدرت یادداری دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان مبارکه،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 10، no. 37 ، pp. 13–33، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183621/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button