مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,756
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,396
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد ارزشیابی فرایندی در مدارس ابتدایی (مطالعه موردی آموزش و پرورش منطقه ممقان)

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی میزان آشنایی و رابطه آن با کاربرد ارزشیابی فرایندی در بین معلمان دوره ابتدایی شهرستان ممقان است تا مشخص شود معلمان تا چه اندازه با ارزشیابی فرایندی آشنایی دارند و از آن در کلاس درس خود استفاده می کنند. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی بوده و شامل کلیه معلمان مدارس ابتدایی منطقه ممقان در سال تحصیلی 93-1392 به تعداد 180 جهت بررسی انتخاب شدند که از این تعداد 127 نفر به پرسشنامه ها پاسخ دادند. ابزار گردآوری داده های پژوهش دو پرسشنامه محقق ساخته است که پایایی پرسشنامه اول از طریق آلفای کرونباخ 0.92 و پرسشنامه دوم از طریق روش دو نیمه کردن 0.83 محاسبه شد. نتایج پژوهش نشان داد معلمان از ارزشیابی فرایندی و ابزارهای آن شناخت کمتری دارند, اکثر معلمان از مفاهیم, فرآیندها, روش ها و ویژگی های ارزشیابی فرایندی آگاهی لازم را ندارند. معلمان نسبت به ارزشیابی فرایندی دیدگاهی مثبت دارند و در کلاس های درس خود استفاده می کنند, اما سابقه و مدرک آنها با میزان شناخت از این نوع ارزشیابی و به کارگیری آن ارتباط معنی داری ندارد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، فیروز، عبداله زاده، محمدتقی، و منصورزاده، محمد. (1395). کاربرد ارزشیابی فرایندی در مدارس ابتدایی (مطالعه موردی آموزش و پرورش منطقه ممقان). آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 9(34)، 51-62. SID. https://sid.ir/paper/183648/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی فیروز، عبداله زاده محمدتقی، منصورزاده محمد. کاربرد ارزشیابی فرایندی در مدارس ابتدایی (مطالعه موردی آموزش و پرورش منطقه ممقان). آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛9(34):51-62. Available from: https://sid.ir/paper/183648/fa

    IEEE: کپی

    فیروز محمودی، محمدتقی عبداله زاده، و محمد منصورزاده، “کاربرد ارزشیابی فرایندی در مدارس ابتدایی (مطالعه موردی آموزش و پرورش منطقه ممقان)،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 9، no. 34، pp. 51–62، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183648/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا