مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,190
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بهبود کیفیت خدمات آموزشی با استفاده از رویکرد تلفیقی ویکور فازی و مدل سازی ساختاری تفسیری (ISM)

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 33

کلیدواژه

مدل سازی ساختاری تفسیری (ISM)Q2

چکیده

 هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر بهبود کیفیت خدمات آموزشی و بررسی میزان اهمیت و اولویت هر یک از معیارها بر کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه یزد و ابزار پژوهش, پرسشنامه می باشد و به منظور گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامه جهت رتبه بندی و سطح بندی معیارهای موثر بر کیفیت خدمات آموزشی استفاده شد. در این پژوهش با توجه به مطالعات انجام شده و ادبیات تحقیق 23 عامل موثر بر بهبود کیفیت خدمات آموزشی شناسایی شدند. عوامل موثر بر بهبود کیفیت خدمات آموزشی با استفاده از تکنیک ویکور فازی رتبه بندی و سپس مهم ترین عوامل با استفاده از روش مدل سازی ساختاری تفسیری (ISM) سطح بندی شدند. نتایج این پژوهش نشان می دهد که عوامل "تدوین برنامه ریزی استراتژیک آموزشی, تامین منابع مالی دوره های آموزشی و استفاده از مدرسان باتجربه" اساسی ترین عوامل موثر بر بهبود کیفیت خدمات آموزشی می باشد که باید در وهله اول بر آن ها تاکید شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    میرغفوری، سیدحبیب اله، شعبانی، اکرم، محمدی، خدیجه، و منصوری محمدآبادی، سلیمان. (1395). شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بهبود کیفیت خدمات آموزشی با استفاده از رویکرد تلفیقی ویکور فازی و مدل سازی ساختاری تفسیری (ISM). آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 9(34)، 13-33. SID. https://sid.ir/paper/183650/fa

    Vancouver: کپی

    میرغفوری سیدحبیب اله، شعبانی اکرم، محمدی خدیجه، منصوری محمدآبادی سلیمان. شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بهبود کیفیت خدمات آموزشی با استفاده از رویکرد تلفیقی ویکور فازی و مدل سازی ساختاری تفسیری (ISM). آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛9(34):13-33. Available from: https://sid.ir/paper/183650/fa

    IEEE: کپی

    سیدحبیب اله میرغفوری، اکرم شعبانی، خدیجه محمدی، و سلیمان منصوری محمدآبادی، “شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بهبود کیفیت خدمات آموزشی با استفاده از رویکرد تلفیقی ویکور فازی و مدل سازی ساختاری تفسیری (ISM)،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 9، no. 34، pp. 13–33، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183650/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button