مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,919
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های بایسته معلمان در بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری مدارس هوشمند

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 96

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی ویژگی ها, توانایی ها و وظایف معلمان در بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری مدارس هوشمند استان سمنان انجام شد. روش انجام این پژوهش از نوع روش های تحقیق آمیخته اکتشافی بود که در آن نخست بخش کیفی و سپس بخش کمی انجام شد. در بخش کیفی پژوهش, با شش نفر از متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات که به روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شده بودند, مصاحبه انجام شد. نتایج حاصل از تحلیل محتوای مصاحبه ها و مطالعه عمیق مبانی نظری, در قالب پرسشنامه ای محقق ساخته در دو بخش وضعیت مطلوب و وضعیت موجود تنظیم گردید. روایی محتوایی طبق نظر متخصصان و پایایی آن نیز از طریق آلفای کرونباخ در بخش وضعیت مطلوب 0.84 و در بخش وضعیت موجود 0.94 بررسی و مناسب گزارش شدند. در بخش کمی پژوهش نیز, پرسشنامه توسط 310 نفر از معلمان و مدیران که به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده بودند, تکمیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که راهکارهای «ارتباط مستمر و پایدار الکترونیکی با دانش آموزان برای رفع اشکال و هدایت و استمرار فرآیند یاددهی- یادگیری به صورت مجازی» در رتبه اول, «تقویت مهارت های ICDL و اینترنت از طریق شرکت در کلاس های ضمن خدمت, استفاده از خودآموز ها و تمرین های شخصی» در رتبه دوم, «جستجو و شناسایی محتوای چندرسانه ای و الکترونیکی مناسب بر روی شبکه اینترنت و منطبق با طرح و برنامه درسی و بهره گیری از آنها در فرآیند یاددهی- یادگیری» در رتبه سوم, «توانایی طراحی انواع آزمون های پیشرفت تحصیلی آنلاین و درج آنها در سایت یا ارسال به ایمیل دانش آموزان جهت پیشرفت تحصیلی آنان» در رتبه چهارم و «حضور فعال بر روی پورتال مدرسه و سیستم مدیریت یادگیری برای مدیریت فرآیند یادگیری دانش آموزانبه صورت غیرحضوری بر روی وب» در رتبه پنجم در بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری مدارس هوشمند توسط معلمان قرار دارند

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دولتی، علی اکبر، جمشیدی، لاله، و امین بیدختی، علی اکبر. (1395). ویژگی های بایسته معلمان در بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری مدارس هوشمند. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 9(34)، 77-96. SID. https://sid.ir/paper/183651/fa

    Vancouver: کپی

    دولتی علی اکبر، جمشیدی لاله، امین بیدختی علی اکبر. ویژگی های بایسته معلمان در بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری مدارس هوشمند. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛9(34):77-96. Available from: https://sid.ir/paper/183651/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر دولتی، لاله جمشیدی، و علی اکبر امین بیدختی، “ویژگی های بایسته معلمان در بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری مدارس هوشمند،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 9، no. 34، pp. 77–96، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183651/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button