مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,885
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

781
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک های یادگیری و صفات شخصیت با پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 122

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی ارتباط سبک های یادگیری (وابسته به زمینه و نابسته به زمینه) و صفات شخصیت (روان رنجورخویی, برون گرایی, پذیرش, سازگاری و وظیفه شناسی) با پیشرفت تحصیلی انجام شد. جامعه این پژوهش همه دانشجویان رشته های علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد بودند. برای انجام این پژوهش 360 دانشجو (196 دختر و 164 پسر) به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. همه آنها پرسشنامه سبک های یادگیری (التمن, راسکین و ویتکین, 1971) و پرسشنامه صفات شخصیت (کاستا و مک کری, 1992) را تکمیل کردند. یک آزمون محقق ساخته به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی در نظر گرفته شد. یافته ها نشان داد که سبک وابسته به زمینه و وظیفه شناسی با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معنی دار (P£0.01), پذیرش با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معنی دار (P£0.05) و روان رنجور خویی با پیشرفت تحصیلی رابطه منفی و معنی دار داشته است (P£0.01). وظیفه شناسی, سبک وابسته به زمینه و پذیرش در یک مدل توانستند 49 درصد از واریانس پیشرفت تحصیلی را پیش بینی کنند و نیز سهم وظیفه شناسی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی بیش از سایر متغیرها بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    منشئی، غلامرضا، ویسی، نصراله، صفاریان طوسی، محمدرضا، حاجی اربابی، فاطمه، و عاشوری، جمال. (1392). رابطه سبک های یادگیری و صفات شخصیت با پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان انگلیسی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 6(24)، 111-122. SID. https://sid.ir/paper/183657/fa

    Vancouver: کپی

    منشئی غلامرضا، ویسی نصراله، صفاریان طوسی محمدرضا، حاجی اربابی فاطمه، عاشوری جمال. رابطه سبک های یادگیری و صفات شخصیت با پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان انگلیسی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1392؛6(24):111-122. Available from: https://sid.ir/paper/183657/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا منشئی، نصراله ویسی، محمدرضا صفاریان طوسی، فاطمه حاجی اربابی، و جمال عاشوری، “رابطه سبک های یادگیری و صفات شخصیت با پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان انگلیسی،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 6، no. 24، pp. 111–122، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183657/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا